Samsung nie kryje się z tym, że jego bezpośrednim i największym konkurentem jest Apple. Ma to miejsce zarówno w przypadku smartfonów jak i tabletów. Zostaliśmy już przyzwyczajeni do reklam Koreańczyków, które porównują te dwie grupy urządzeń, a wczoraj mogliśmy zobaczyć kolejną z nich.
90-sekundowe wideo skupia się na pokazaniu głównych przewag tabletu Samsung Galaxy Tab S 10.5 nad iPadem Air. Firma skoncentrowała się na małej wadze, cienkiej obudowie i świetnym, nasyconym ekranie. Niewątpliwie jest coś na rzeczy, jednak już za 2 tygodnie być może ujrzymy następce iPada Air i wszelkie porównania okażą się bezpodstawne. Air ma już prawie rok, a S 10.5 dopiero niewiele ponad miesiąc, więc bezpośrednie zestawienia nie do końca oddają to, co na rynku zastaniemy już wkrótce. Z drugiej strony, iPad Air 2 to na razie mimo wszystko strefa domysłów i obecnie na rynku konkurentem Galaxy jest właśnie porównywany iPad Air pierwszej generacji.
Ma polskim rynku seria Galaxy Tab S zrobiła prawdziwą furorę dzięki promocji -50%, co pozwoliło spopularyzować tą flagową linię i dotrzeć do osób, które nigdy nie wydałyby na tablet 1600 czy 2000 zł. Czy taka akcja marketingowa przyniesie spodziewane efekty i zwiększy zainteresowanie tymi urządzeniami? Z jednej strony to świetny pomysł, z drugiej – niektórym osobom trudno będzie wydać ponad 2000 zł na urządzenie, które ich znajomi kupili za dwa razy mniej. Do końcowych wniosków będziemy musieli poczekać do kwartalnych sprawozdań finansowych, które chociaż trochę uchylą rąbka tajemnicy w tej kwestii.