Samsung Galaxy S22 Ultra to flagowiec totalny. Prawdziwy spadkobierca dziedzictwa serii Galaxy Note. Ma znakomity ekran, świetny procesor i wybajerzony aparat. Tylko GPS nie zawsze działa.
Problemy z GPS w Galaxy S22 Ultra
Ostatnio zaczęły do nas napływać powtarzające się skargi posiadaczy nowych Samsungów Galaxy S22 Ultra. Scenariusz powstawania problemu w wielu wypadkach jest taki sam. Użytkownicy, chcąc skorzystać z nawigacji GPS, odpalają Mapy Google, aplikację Waze lub inny program do orientowania się w okolicy i wyznaczania trasy. Sęk w tym, że smartfon nie potrafi odebrać sygnału GPS, przez co pozycja użytkownika nie jest nanoszona na mapę.
Wydawałoby się, że to przejściowe problemy, ale nie. Restart aplikacji nic nie daje – nie jest to więc problem konkretnej aplikacji, a oprogramowania samego telefonu. Nie pomagają żadne próby wyłączania smartfonu i włączania go. Taka strategia jest skuteczna tylko na chwilę, po czym problem powraca.
Powyższa usterka nie występuje u wszystkich posiadaczy Galaxy S22 Ultra. Nasz testowy egzemplarz działa jak należy. Jednak widać, że problem pojawia się u wielu użytkowników, czego świadectwem są mnożące się skargi na stronie pomocy Samsunga. Do naszej redakcji spłynęło kilka próśb o zareagowanie w tej kwestii, gdyż dotychczasowe tłumaczenia osób pracujących na forach pomocy producenta nie były satysfakcjonujące, a wszelkie próby rozwiązywania problemu nie dawały oczekiwanych rezultatów. Także poprawki systemu, wydane 19 marca nie wpłynęły w żaden sposób na polepszenie sytuacji.
Nic dziwnego, że niektórzy zaczęli zastanawiać się nad zwrotem zakupionego smartfona – takie niedoróbki w jednej z podstawowych funkcji współczesnego telefonu nie powinny mieć miejsca, a już zwłaszcza we flagowym sprzęcie za grube tysiące złotych.
Zwracamy się do Samsung Polska o poradę
W związku z tym, że trudno nam było odtworzyć problem na naszym Galaxy S22 Ultra, ale pojawiało się coraz więcej skarg na nieprawidłowo działający moduł GPS w tym modelu, zwróciliśmy się z prośbą o komentarz do Samsung Polska. Olaf Krynicki, odpowiedzialny za komunikację tej marki w naszym kraju, przesłał nam krótki komunikat:
„Zauważyliśmy, że ten problem występuję w bardzo niewielkiej ilości urządzeń. Zostanie on naprawiony wraz z najbliższą aktualizacją.”
Wychodzi więc na to, że przynajmniej niektórzy użytkownicy zgłaszali już problemy z modułem GPS do Samsunga z prośbą o zajęcie się tematem. Trudno powiedzieć, jak szybko programistom firmy zajmie napisanie kodu z poprawkami. Oczywiście życzylibyśmy wszystkim posiadaczom Galaxy S22 Ultra, u których pojawiły się problemy z działaniem smartfona, by stało się to jak najszybciej.
Dziękujemy Czytelnikom za zwrócenie uwagi na ten problem! Działamy też w Waszym imieniu!