Smartfon Samsunga i opaska Fitbit to nie zawsze dobre połączenie

pixel watch fitbit

Fitbit Charge 5 (fot. Tabletowo.pl)

Użytkownicy smartfonów Samsunga, którzy zainstalowali aktualizację do Androida 13, skarżą się na problemy z poprawną współpracą z opaskami sportowymi Fitbit Charge 5 i Luxe.

Problem z opaskami Fitbit

Zdecydowanie aktualizacja One UI 5, oparta na Androidzie 13, przynosi zestaw ciekawych i przydatnych nowości na smartfonach Samsunga. Sprawia to, że wiele osób, gdy tylko ma taką możliwość, instaluje najnowszą wersję systemu operacyjnego na swoich urządzeniach.

W większości przypadków wszystko działa poprawnie, ale zdarzają się również wpadki. W internecie przybywa bowiem zgłoszeń niezadowolonych użytkowników, którzy po pobraniu wspomnianej aktualizacji, mają problem z opaskami Fitbit.

Okazuje się, że u część osób nagle zatrzymał się proces synchronizacji, co sprawia, że korzystanie z opasek sportowych staje się prawie niemożliwe. Nie mamy w końcu pełnej wymiany danych pomiędzy smartfonem a opaską.

(fot. Mateusz Chronowski, Tabletowo.pl)

Problem ma dotyczyć między innymi Samsunga Galaxy Z Flip 3, Galaxy S22 czy Galaxy Z Fold 4, ale może występować również na innych smartfonach południowokoreańskiego producenta. Natomiast w przypadku urządzeń Fitbit zgłoszenia dotyczą przede wszystkim opasek Charge 5 i Luxe.

Trwają już prace nad usunięciem błędu

Firma Fitbit jest już świadoma problemu i poinformowała, że trwają prace nad jego rozwiązaniem. Dowiedzieliśmy się również, że stosowna poprawka jest już przygotowywana i ma zostać wydana na początku 2023 roku.

Obecnie jednak nie ma rozwiązania, które pozwoliłoby się pozbyć problemu u wszystkich użytkowników. Niektórzy proponują skorzystanie z innego smartfona, aby poprawnie zsynchronizować dane z kontem Fitbit, ale trzeba przyznać, że tak naprawdę nie jest to satysfakcjonujące wyjście z sytuacji.

Co ciekawe, jak zwraca uwagę serwis Sammobile, w przypadku Samsunga Galaxy Z Flip 3 aktualizacja oznaczona jako F711BXXU3DVL9/F711BOXM3DVL9 rozwiązała problem u niektórych użytkowników. Instalacja tej wersji oprogramowania nie oznacza jednak 100% skuteczności, ale zawsze warto spróbować.

Niestety, nie jest to jedyny problem, który pojawił się u części użytkowników smartfonów Samsunga po zainstalowaniu Androida 13. Niektórzy skarżą się na błąd dotyczący Asystenta Google w Android Auto.

Exit mobile version