W zeszłym miesiącu IDC informowało, że Samsung został drugim, co do wielkości, producentem tabletów na świecie. Pierwsze miejsce jest piastowane przez Apple. Najświeższy raport IDC informuje, że dominacja Samsunga jednak wystąpiła, ale tylko w jednym kraju – konkretnie w Azji, w Indiach.
Jak wynika z raportu, trzeci kwartał 2014 roku w Indiach był dla Samsunga łaskawy, bo posiada on 22,2 procent tamtejszego rynku, kiedy drugi producent ma dwa razy mniejszy udział. Urządzenia, którym firma zawdzięcza taki stan rzeczy, to Galaxy Tab 3, Galaxy Tab 4 oraz seria urządzeń Galaxy Tab S. IDC oświadczyło, że z okazji okresu świątecznego rynek tabletów w Indiach powiększył się o 10 procent.
Spośród ogólnie sprzedanych 940 tysięcy tabletów, ponad 90 procent było opartych o system Android. Klienci z Indii preferują też urządzenia z możliwością używania karty SIM.
Drugie miejsce w Indiach należy do firmy Micromax, która z wynikiem 10,9 procent jest daleko za Samsungiem.
Kiran Kumar z IDC India zauważył, że phablety (zdefiniowane przez firmę jako urządzenia z ekranem 5,5″ – 6,99″) przyczyniają się do spadku sprzedaży małych tabletów z wyświetlaczem pomiędzy 8 a 9 cali. To jednak prowadzi do poprawy średniej ceny tych urządzeń.
Powyższe dane pokazują i usprawiedliwiają poniekąd poczynania Apple, które zdaje się świadomie uśmiercać iPada mini. Potwierdzają to też statystyki z aplikacji Pocket, w której użytkownicy chętniej czytali materiały na większym iPhonie, aniżeli na iPadzie. Wygląda więc na to, że kategoria phabletów rośnie w siłę, a małe tablety zaczynają tracić na wartości. Większy Nexus 9 jest tego kolejnym przykładem.