Wiceprezes Samsunga od Rozwoju Platform, Mihai Pohontu, stwierdził, że technologia VR jest już opłacalnym przedsięwzięciem biznesowym dla połodniowokoreańskiego producenta. Zdradził też, że istnieje nawet pewna relacja pomiędzy sprzedażą Samsung Gear VR a ilością sprzedanych flagowców S7 i S7 Egde.
Podczas wywiadu przeprowadzonego w świetle rozpoczynającej się dziś Samsung Developer Conference w San Francisco, Pohontu wyraził zadowolenie z powodu dobrej sprzedaży gogli wirtualnej rzeczywistości. Zaznaczył też, że sprzedaż nie poszłaby tak gładko, gdyby nie fakt, że Gear VR był dodawany w pakiecie jako bonus do S7 i S7 Egde. Zauważył też, że zależność działała w drugą stronę – wielu konsumentów zdecydowało się na któregoś z flagowych Samsungów właśnie dlatego, że oferowano je razem z okularami VR.
„Jesteśmy szczęśliwi mogąc przekazać, że technologia VR będzie nadal jednym z priorytetów firmy” – zaanonsował Mihai Pohontu. Dodał również, że Samsung zamierza wciąż inwestować w produkty i usługi powiązane z rzeczywistością wirtualną i rozszerzoną. Właściwie nie ma chyba już żadnych wątpliwości, że nadchodzące lata będą ciekawym okresem dla entuzjastów tej technologii oraz graczy. Między innymi Microsoft potwierdził ostatnio, że pracuje nad specjalną wersją Minecraft’a na Samsung Gear VR. Również Oculus opracował garść nowych funkcji społecznościowych dla gogli Samsunga, czyli dedykowaną wersję Oculus Social. Aplikacja pozwala użytkownikom na tworzenie wirtualnych pokoi, w których mogą się integrować i wspólnie cieszyć materiałami online.
Pohontu nie mówł o konkretnych liczbach, ale wydaje się, że strategia inwestycji Samsunga w technologię VR uderza w przeciętnych użytkowników, którzy nie zamierzają wydawać większych ilości pieniędzy na sprzęt pokroju HTC Vive, ale są nadal otwarci na nowe gadżety. Biorąc pod uwagę dotychczasowe produkty i planowany rozwój, Samsung widocznie zamierza zostać największym dostawcą usług wirtualnej rzeczywistości. Czy mu się uda? To się okaże.
Podczas trwającej dwa dni Developer Conference, San Francisco odwiedzi ponad 5000 twórców.
źródło: androidheadlines.com