Dla kierowców poszukujących bardziej sportowych wrażeń, a także dobrego elektryka do miasta (i nie tylko), koncern Volkswagen przygotował nową propozycję. Oto Cupra Born.
Pierwsza w pełni elektryczna Cupra
Cupra Born, podobnie jak inne nowe elektryki Volkswagena, została oparta o platformę MEB. Należy zaznaczyć, że platformę tę zaprojektowano właśnie z myślą o samochodach elektrycznych. Pozwala to chociażby na umieszczenie dość sporego zestawu akumulatorów w podłodze, zachowując przy tym spory bagażnik i dużo przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. W dużym skrócie, mamy do czynienia z elektrykiem stworzonym od podstaw, a nie tylko przerobionym autem spalinowym.
Model Born, na tle chociażby Volkswagena ID.3 czy Skody Enyaq iV, wyróżniać ma bardziej sportowe zacięcie, charakterystyczne dla marki Cupra. Zależnie od wybranego wariantu, kierowca otrzyma do dyspozycji:
- akumulator 45 kWh, moc 150 KM, moment obrotowy 310 Nm, zasięg 340 km według WLTP, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 8,9 s,
- akumulator 58 kWh, moc 204 KM, moment obrotowy 310 Nm, zasięg 420 km według WLTP, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 7,3 s,
- akumulator 58 kWh, moc 231 KM, moment obrotowy 310 Nm, zasięg 420 km według WLTP, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,6 s,
- akumulator 77 kWh, moc 231 KM, moment obrotowy 310 Nm, zasięg 540 km według WLTP, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 7,0 s.
Producent zaznacza jednak, że przedstawione dane mogą ulec zmianie w egzemplarzach produkcyjnych. To możliwy scenariusz, ale jeśli zobaczymy inne wartości, to różnica będzie raczej tylko nieznaczna.
Nie zabraknie nowych technologii na pokładzie
Cupra Born zostanie wyposażona w systemy wspomagające kierowcę. Wśród nich należy oczekiwać chociażby aktywnego tempomatu czy rozwiązań ułatwiających parkowanie. Firma wspomina także o wyświetlaczu Head-Up, 12-calowym ekranie centralnym z obsługą dotykową i wsparciu dla Android Auto i Apple CarPlay. Natomiast na zdalny dostęp do samochodu pozwoli mobilna aplikacja My CUPRA App.
Niestety, na pierwsze egzemplarze musimy jeszcze trochę poczekać. Premiera sprzedażowa modelu w Polsce planowana jest na czwarty kwartał 2021 roku. Natomiast wariant z 231 KM odłożono na 2022 rok.