Od dłuższego czasu się słyszy, że rynek PeCetów sukcesywnie się kurczy, więc czeka go rychła zagłada. Tymczasem najnowsze badania pokazują, że – przynajmniej w Polsce – wcale tak źle nie jest. Ba, jest nawet lepiej. Z tą różnicą, że klienci sięgają po inne rozwiązania.
Jak wynika z badań Gfk Polonia, w lutym 2017 roku klienci kupili o 50% więcej urządzeń kowertowalnych niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Pod pojęciem urządzenie konwertowalne należy rozumieć zarówno rozwiązania hybrydowe (tzw. 2w1), czyli tablety z doczepianymi klawiaturami, jak i laptopy 360° (jak na przykład Lenovo Yoga 900S czy Lenovo Yoga Book).
Co sprawia, że klienci wolą urządzenia konwertowalne od „klasycznych” laptopów? Decydującą rolę odgrywa tu fakt, że są one stosunkowo lekkie, ale jednocześnie potrafią być też bardzo wydajne, a do tego zapewnić zadowalający czas pracy na pojedynczym ładowaniu. W dodatku, dzięki swojej budowie, sprawdzają się zarówno jako komputer osobisty, jak i jako podręczny tablet do konsumpcji treści i rozrywki.
Oczywiście na rynku dostępne są i tańsze, i nieco droższe urządzenia konwertowalne, jednak ogólnie i tak widać trend, że klienci wolą kupić właśnie je, zamiast – osobno – tablet i „tradycyjnego” laptopa.
Źródło: informacja prasowa