Rynek tabletów się kurczy, rośnie popyt na hybrydy – spójrzcie na podium

Zgodnie z danymi analityków z International Data Corporation, rynek tabletów zaliczył znaczący spadek. Za to sprzedaż niedrogich hybryd z odłączaną klawiaturą zalicza kolejne rekordy sprzedaży.

Producenci tabletów sprzedali w trzecim kwartale tego roku 43 miliony tabletów, co oznacza spadek rzędu 14.7 procent w porównaniu z tym, ile udało się upłynnić rok wcześniej w tym samym okresie. Jednocześnie tablety z ekranami, które można zadokować do klawiatur stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w przedziale cenowym do 200 dolarów. IDC nie zebrało jednak dokładniejszych danych dotyczących liczby sprzedanych hybryd.

sprzedaz-tabletow-q3-2016

Apple dominuje w globalnej sprzedaży tabletów. iPady stanowią 21.5 procent całego rynku – to jakieś 9.3 milionów sprzedanych sztuk. Pozycja Apple wydaje się być w tej dziedzinie jeszcze długo niezagrożona, choć w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku i tak jest to spadek o 6.2 procenta.

Samsung zajął drugie miejsce, sprzedając 6.5 miliona urządzeń. Jest to spora strata, bo w tym roku przez trzy miesiące Koreańczycy sprzedali o 19.3 procent tabletów mniej niż w roku 2015.

Co ciekawe, trzecim sprzedawcą tabletów na świecie został Amazon. W jednym kwartale firmie udało się znaleźć nabywców dla 3.1 miliona tabletów Fire – głównie dzięki niskiej cenie urządzeń i sporym zniżkom.

Jest jeszcze Lenovo, które pozbyło się 2.7 miliona sztuk tabletów (spadek o 10.8% względem zeszłego roku) i Huawei, mogące poszczycić się sukcesem w postaci 2.4 miliona urządzeń (i to jest niebywały wzrost rzędu 28.4% w porównaniu do 2015 roku).

 

źródło: idc.comgadgets.ndtv.com