Co do tego, że rynek tabletów internetowych rozwija się w niesamowitym tempie, chyba nikt z Was nie ma wątpliwości. A jeśli ktoś takowe ma, najnowsze informacje ujawnione przez Strategy Analytics je na pewno rozwieje. Okazuje się bowiem, że rynek tabletów w trzecim kwartale 2011 roku odnotował wzrost aż o 280% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Sprzedaż tego typu urządzeń w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyniosła 16,7 milionów sztuk, natomiast rok wcześniej – 4,4 mln. Nie ma się jednak co dziwić takiemu stanowi rzeczy. 2010 rok bezsprzecznie należał do iPada pierwszej generacji, który posiadał 95,5% rynku ze względu na fakt, iż konkurencja dopiero zaczynała myśleć nad swoimi tabletami (te w większości wprowadzane były do sprzedaży od początku 2011 roku – pod koniec roku poprzedniego na półki sklepowe trafiło niewiele urządzeń).
Statystyki opublikowane przez wspomnianą firmę pokazują dominację tabletów Apple, które sprzedały się w ilości 11,1 mln sztuk, dając firmie z Cupertino 66,6% rynku. Ponad dwukrotnie mniejsze udziały w rynku tabletów mają modele z Androidem, które osiągnęły sprzedaż na poziomie 4,5 mln (26,9% rynku).
Tablety z pozostałymi systemami operacyjnymi zostają daleko w tyle. Nadzieją dla modeli z platformą Microsoftu może być premiera Windows 8, ale to dopiero w przyszłym roku.
Pełne statystyki zostały przedstawione poniższej:
Ilość sprzedanych tabletów w milionach sztuk | Q3 ’10 | Q3 ’11 |
Apple iOS | 4,2 | 11,1 |
Android | 0,1 | 4,5 |
Microsoft | 0 | 0,4 |
QNX | 0 | 0,2 |
Inni | 0,1 | 0,5 |
Łącznie | 4,4 | 16,7 |
_ | ||
% rynku | Q3 ’10 | Q3 ’11 |
Apple iOS | 95,5% | 66,6% |
Android | 2,3% | 26,9% |
Microsoft | 0% | 2,4% |
QNX | 0% | 1,2% |
Inni | 2,3% | 2,9% |
Łącznie | 100% | 100% |
_ | ||
Wzrost rok do roku | – | 280% |