Rynek tabletów po Q2 2011: iPad dominuje, Android traci

Osoby obserwujące rynek tabletów internetowych podzielone są na dwie grupy. Pierwsi uważają, że jest to chwilowa moda, która w ciągu kilku-kilkunastu miesięcy minie bezpowrotnie, drudzy natomiast widzą w nich przyszłość. Zarówno zwolennicy tabletowej rewolucji, jak i osoby sceptycznie podchodzące do tego tematu, powinny zainteresować się obecną sytuacją na rynku tabletów. Bardzo interesujące dane opublikowała firma IDC.

Najciekawsza sprawa, na którą nie można nie zwrócić uwagi, to ilość dostarczonych tabletów do sprzedawców w drugim kwartale 2011 roku w porównaniu do tego samego okresu roku poprzedniego. Ilość ta skoczyła aż o 303,8% w stosunku rocznym. Na dokładkę warto jeszcze dodać mniej znaczące dane w stosunku kwartalnym – w tym przypadku odnotowano wzrost o 88,9%. W sumie w ubiegłym kwartale (kwiecień – czerwiec) trafiło na rynek ponad 13,6 mln tego typu urządzeń.

Ostatni kwartał był bardzo dobry dla Apple – do klientów powędrowało 9,3 mln sztuk iPadów, posiadając tym samym 68,3% rynku tabletów. Powodów do zadowolenia nie ma natomiast Google – udziały Androida spadły z 34% do 26,8% i, co ciekawe, tendencja spadkowa – według IDC – ma się utrzymywać w kolejnych trzech miesiącach. Co ciekawe, aż 4,9% rynku tabletów przypadło w udziale tabletowi RIMBlackBerry PlayBook.

IDC przewiduje, że w ciągu całego 2011 roku do sprzedaży trafi 53,5 – 62,5 mln sztuk.

Jako ciekawostkę możemy dodać, że rynek czytelników elektronicznych również zaliczył znaczny wzrost – w stosunku rocznym można mówić o 167%. Amazon Kindle kontroluje obecnie 51,7% rynku e-czytników.

źródło