Nie wyparły klasycznych zegarków, nie stały się hitem na miarę smartfonów, ale i tak mają wielu entuzjastów. Smartwatche sprzedają się coraz lepiej, szczególnie jeśli mają logo nadgryzionego jabłka.
Rynek smartwatchy w trzecim kwartale 2019 roku
Firma analityczna Strategy Analytics przedstawiła dane dotyczące sprzedaży smartwatchy. Wynika z nich, że najwięksi producenci tego typu urządzeń ubieralnych mają duże powody do zadowolenia – cały rynek odnotował naprawdę imponujący wzrost o 42% rok do roku. Co więcej, najbliższa przyszłość zapowiada się jeszcze lepiej, bowiem coraz więcej osób poszukuje urządzenia do monitorowania organizmu i aktywności fizycznej.
Rynek został zdominowany przez Apple. Firma z Cupertino, mimo już wcześniej wypracowanej wyraźnej przewagi nad konkurencją, zaliczyła świetny wzrost na poziomie 51%. W trzecim kwartale klienci sięgnęli po 6,8 mln Apple Watchy. Przekłada się to na 47,9% udziałów w całej globalnej sprzedaży smartwatchy. Rosnące zainteresowanie widać również w ostatnich wynikach finansowych Apple. Dział Wearables, Home and Accessories przyniósł firmie Tima Cooka 6,52 mld dolarów.
Druga pozycja należy do Samsunga, który może pochwalić się sporo lepszymi wynikami niż rok temu – 1,9 mln sprzedanych smartwatchy, co przekłada się na wzrost o 73%. Klienci najwidoczniej polubili system operacyjny Tizen i całkiem atrakcyjne konstrukcje oparte na planie okrągłej tarczy, takie jak Galaxy Watch Active 2.
Podium zamyka firma FitBit, która specjalizuje się w urządzeniach ubieralnych skierowanych zarówno dla mniej wymagających, jak i bardziej profesjonalnych użytkowników. Warto dodać, że na początku listopada FitBit stał się własnością Google – kwota transakcji opiewała na 2,1 mld dolarów. Niewykluczone, że to połączenie przełoży się na wyższą jakość i wzrost popularności systemu Wear OS.
Pozostali producenci muszą zadowolić się 27,5% rynku, który pozostawiony jest przez Apple, Samsunga i FitBita. Owszem, nie jest to duża wartość, ale mimo tego sprzedaż wzrosła. Huawei, Xiaomi i inni łącznie sprzedali 3,9 mln smartwatchy, co przekłada się na wzrost na poziomie 34% rok do roku.
Polecamy również:
źródło: Strategy Analytics