Nie wyparły klasycznych zegarków, nie stały się hitem na miarę smartfonów, ale i tak mają wielu entuzjastów. Smartwatche sprzedają się coraz lepiej, szczególnie jeśli mają logo nadgryzionego jabłka.
Rynek smartwatchy w trzecim kwartale 2019 roku
Firma analityczna Strategy Analytics przedstawiła dane dotyczące sprzedaży smartwatchy. Wynika z nich, że najwięksi producenci tego typu urządzeń ubieralnych mają duże powody do zadowolenia – cały rynek odnotował naprawdę imponujący wzrost o 42% rok do roku. Co więcej, najbliższa przyszłość zapowiada się jeszcze lepiej, bowiem coraz więcej osób poszukuje urządzenia do monitorowania organizmu i aktywności fizycznej.
Rynek został zdominowany przez Apple. Firma z Cupertino, mimo już wcześniej wypracowanej wyraźnej przewagi nad konkurencją, zaliczyła świetny wzrost na poziomie 51%. W trzecim kwartale klienci sięgnęli po 6,8 mln Apple Watchy. Przekłada się to na 47,9% udziałów w całej globalnej sprzedaży smartwatchy. Rosnące zainteresowanie widać również w ostatnich wynikach finansowych Apple. Dział Wearables, Home and Accessories przyniósł firmie Tima Cooka 6,52 mld dolarów.
![](https://www.tabletowo.pl/wp-content/uploads/2019/11/rynek-smartwatchy-q3-2019-1200x886.png)
Druga pozycja należy do Samsunga, który może pochwalić się sporo lepszymi wynikami niż rok temu – 1,9 mln sprzedanych smartwatchy, co przekłada się na wzrost o 73%. Klienci najwidoczniej polubili system operacyjny Tizen i całkiem atrakcyjne konstrukcje oparte na planie okrągłej tarczy, takie jak Galaxy Watch Active 2.
Podium zamyka firma FitBit, która specjalizuje się w urządzeniach ubieralnych skierowanych zarówno dla mniej wymagających, jak i bardziej profesjonalnych użytkowników. Warto dodać, że na początku listopada FitBit stał się własnością Google – kwota transakcji opiewała na 2,1 mld dolarów. Niewykluczone, że to połączenie przełoży się na wyższą jakość i wzrost popularności systemu Wear OS.
Pozostali producenci muszą zadowolić się 27,5% rynku, który pozostawiony jest przez Apple, Samsunga i FitBita. Owszem, nie jest to duża wartość, ale mimo tego sprzedaż wzrosła. Huawei, Xiaomi i inni łącznie sprzedali 3,9 mln smartwatchy, co przekłada się na wzrost na poziomie 34% rok do roku.
Polecamy również:
źródło: Strategy Analytics