Nie było tajemnicą, że najlepiej sprzedającymi się inteligentnymi głośnikami na świecie są te od Amazonu. Wydawało się jednak, że Google ma na tym rynku lepszą pozycję.
Zgodnie z danymi dostarczonymi przez Canalys, globalna sprzedaż inteligentnych głośników w trzecim kwartale 2019 roku wzrosła aż o 44,9% w porównaniu z poprzednim rokiem. W sumie firmy produkujące taki sprzęt znalazły nabywców dla 28,6 mln sztuk. Najlepiej poradził sobie Amazon, którego walcowate Echo oraz głos Alexy są dla wielu synonimami inteligentnego głośnika. I nic dziwnego – praktycznie co trzecie tego typu urządzenie na świecie pochodzi od Amazonu. Firma utrzymała tytuł lidera i zanotowała solidny, niemal 66-procentowy wzrost.
Dość ciekawie przedstawia się druga i trzecia pozycja. W trzecim kwartale 3,9 mln sztuk swoich głośników sprzedał koncern Alibaba, zyskując udział w rynku na poziomie 13,6%. Trzecie jest Baidu, czyli kolejna chińska firma, która w segmencie inteligentnych urządzeń z głośnikiem zanotowało ogromny wzrost 290,1%.
Google jest najwyraźniej bardzo osłabione, bo choć spadając z wyższej pozycji, udało się mu utrzymać czwarte miejsce, to ujemny wzrost -40,1% wskazuje, że to tylko początek. Wkrótce miejsce giganta z Mountain View zajmie Xiaomi, które przy wzroście w skali 77,7% roku raczej nie oszczędzi Google. Amerykański producent będzie musiał zadowolić się w przyszłym roku piątym miejscem. Niewykluczone, że przesunięcia w tabelach nastąpią po ogłoszeniu wyników sprzedaży za ostatni kwartał 2019.
Canalys, oprócz powyższych danych, wskazuje na coraz większe zainteresowanie smartgłośników z ekranami. W takiej kategorii prowadzi Baidu, a zaraz za nim znajduje się Amazon.
źródło: Canalys dzięki wirtualnemedia.pl