Jeszcze kilkanaście dni i o 2022 roku będziemy mówić w czasie przeszłym. Revolutowi jednak już teraz wzięło się na wspominki, a jego klienci za kilka dni będą mogli sprawdzić swoje osobiste podsumowanie 2022 roku.
Revolut podsumowuje 2022 rok
Największym, tegorocznym osiągnięciem brytyjskiego fintechu jest niewątpliwie fakt, że w 2022 roku liczba jego klientów przekroczyła globalnie 25 mln, a w samej Polsce 2 mln – w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2022 roku, czyli od początku stycznia do końca września, do grona użytkowników Revoluta dołączyło kolejnych 600 tysięcy osób.
Od początku 2022 roku klienci brytyjskiego fintechu wydali miliardy złotych (nie podano jednak konkretnej kwoty, aczkolwiek miliardy mimo wszystko brzmią imponująco) – najczęściej użytkownicy płacili za codzienne zakupy spożywcze i większe zakupy w supermarketach. Na drugim miejscu znalazły się płatności za hotele i miejsca noclegowe, a na trzecim płatności w restauracjach, barach i kawiarniach.
Kolejne miejsce pod względem liczby transakcji, zaraz za podium, przypadło płatnościom na stacjach benzynowych i stacjach obsługi pojazdów, natomiast na piątym znalazły się opłaty za jedzenie z dowozem do domu. W ostatnim przypadku brytyjski fintech informuje o zmianie, ponieważ po pandemii wydatki na to ostatnie spadły średnio o 14%. Jego klienci więcej zaś zaczęli wydawać na usługi fryzjerskie (+4%) oraz wizyty w restauracjach, barach i kawiarniach (+27%).
Ponadto dowiedzieliśmy się, że użytkownicy Revolut w minionym roku wydali więcej na media, faz, prąd i wodę (o 8% więcej niż rok wcześniej), natomiast mniej na usługi telekomunikacyjne (o 11%). W przypadku tych ostatnich odnotowano spadek niemal we wszystkich grupach wiekowych (18-24 lata o 14%, 25-34 lata o 9%, 35-44 lata o 8%), podczas gdy w tylko jednej zauważono wzrost – 65-74 lata (o 9%).
Revolut podaje również, że latem blisko 600 tys. użytkowników korzystało z jego usług poza granicami Polski – najczęściej we Włoszech, Chorwacji i Hiszpanii oraz Grecji. Średnio klienci brytyjskiego fintechu w 2022 roku realizowali płatności w czterech krajach, a najwięcej wydali w Holandii, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Litwie, Włoszech, Hiszpanii i Luksemburgu.
Klienci Revolut jednak nie tylko wydają, ale też oszczędzają i przekazują swoje pieniądze na cele charytatywne. W 2022 roku zwiększyli stan swoich oszczędności w sejfach Vault o 142%, a liczba osób w Polsce, które korzystają z sejfów, wzrosła o 38%. Jeśli zaś chodzi o wsparcie, to użytkownicy przekazali najwięcej pieniędzy dla Polskiego Czerwonego Krzyża (PCK; do tej pory ponad 9 mln złotych od ponad 70 tys. klientów Revolut) i Polskiej Akcji Humanitarnej (PAH).
RevReview 2022
Brytyjski fintech informuje, że w najbliższych dniach (już w ten weekend) w aplikacji pojawi się RevReview, czyli coroczne, indywidualne podsumowanie roku, zawierające analizę wydatków i osobisty profil finansowy. Jeśli chodzi o ten ostatni, to może się okazać, że jesteście na przykład Alchemikiem, bo sprawnie zarabiacie na cashbacku lub Nocną Sową, gdyż najczęściej płacicie w nocy.