Największy hype na Revoluta już dawno minął, ale wcale nie oznacza to, że stracił na popularności. Wręcz przeciwnie – cały czas zyskuje nowych klientów. Brytyjskiemu fintechowi właśnie pękła kolejna bańka w Polsce.
Liczba klientów Revolut w Polsce
W lipcu 2019 roku brytyjski fintech poinformował, że ma już pół miliona użytkowników w Polsce. Mniej niż rok później, bo w maju 2020 roku pochwalił się, że obsługuje już milion klientów w kraju nad Wisłą. Na kolejne informacje na temat liczby użytkowników musieliśmy poczekać aż do lipca 2022 roku, kiedy to podano, że w Polsce z aplikacji korzysta 1,7 mln osób.
Wtedy też dowiedzieliśmy się, że liczba klientów Revolut przekroczyła globalnie 20 mln. Wówczas najwięcej fintech miał ich w rodzimej Wielkiej Brytanii (4,8 mln). Na drugim miejscu pod względem liczby użytkowników znajdowała się Rumunia (2 mln), na trzecim Irlandia (1,9 mln), a na czwartym właśnie Polska. TOP 5 zamykała wtedy Francja z 1,5 mln klientów.
Po zaledwie czterech miesiącach brytyjski fintech poinformował, że od lipca 2022 roku pozyskał w Polsce 460 tysięcy nowych klientów, co oznacza, że ma ich w kraju nad Wisłą już ponad 2 mln (dokładniej ~2,16 mln). W tym samym okresie liczba klientów Revolut zwiększyła się w Wielkiej Brytanii aż o 1,1 mln, w Rumunii o 450 tysięcy, we Francji o 340 tysięcy, w Hiszpanii o 320 tysięcy, w Irlandii o 230 tysięcy, a w Stanach Zjednoczonych o 125 tysięcy (w USA fintech ma już ponad pół miliona użytkowników).
Dzięki pozyskaniu nowych użytkowników, w listopadzie 2022 roku liczba klientów Revolut na świecie przekroczyła 25 mln. Dla przypomnienia, fintech został założony w Wielkiej Brytanii w czerwcu 2015 roku, zatem ma tylko niewiele ponad 7 lat (w 2017 roku uruchomiono Revolut Business dla firm, dla których przeprocesowano już transakcje o wartości ponad 110 mld funtów). Użytkownicy aplikacji wykonują każdego miesiąca średnio 330 mln transakcji (w lipcu 2022 roku podawano liczbę 250 mln).
Plany Revolut na przyszłość
Fintech poinformował, że pracuje nad uruchomieniem „lekkiej” wersji swojej aplikacji na kilkunastu rynkach Ameryki Łacińskiej, Azji Południowo-Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Użytkownicy będą mogli za jej pośrednictwem wykonywać m.in. błyskawiczne, bezpłatne przelewy międzynarodowe.
Ponadto Revolut planuje w najbliższych miesiącach wejść na nowe rynki – do Brazylii, Meksyku, Indii i Nowej Zelandii (wejście do Nowej Zelandii będzie realizowane przy wsparciu biura fintechu w Australii). W nowych oddziałach pracę znajdzie ponad 650 osób.
Na koniec warto przypomnieć, że na Black Friday 2022 Revolut przygotował promocje, dzięki którym można zyskać większy cashback (zwrot) za zakupy i wykupić plan Metal za pół ceny na rok.