Aż chce się powiedzieć, że ta reklama to prawdziwe złoto, bowiem Microsoft znalazł niezwykle kreatywny sposób, aby wbić szpilę swojemu największemu konkurentowi w Stanach Zjednoczonych, czyli Apple. Koncern z Cupertino będzie musiał się nieźle postarać, żeby się odgryźć firmie z Redmond.
Reklama to niezwykle potężne oręże w walce o klienta, nawet jeśli – przez ich natłok we wszelakiej postaci – często mamy ich serdecznie dosyć. Czasami można się jednak natknąć na prawdziwe perełki, które nierzadko stają się kultowe i na zawsze zapisują się w naszej pamięci.
Świetnym przykładem dobrej reklamy jest ta, w której Motorola promowała w Stanach Zjednoczonych model Moto Z2 Play. Jeśli nie bardzo kojarzycie, o co chodzi, to przypomnę Wam, że w listopadzie 2017 roku Samsung opublikował materiał, w którym przedstawił wieloletniego użytkownika iPhone’ów – po wielu latach godzenia się na braki i niedoskonałości inteligentnych telefonów Apple w końcu „dojrzał” do przesiadki na smartfon z Androidem, w tym konkretnym przypadku – a jakże – Galaxy Note 8.
Motorola postanowiła to wykorzystać i stworzyła dalszą część tej historii. Mało tego, znalazła nawet podobnych z wyglądu aktorów! Główny bohater reklamy Samsunga, po zakupie najnowszego wówczas Notatnika, wraca do domu i siada na kanapie z żoną, która wyciąga nowiutką Moto Z2 Play i podłącza do niej Moto Mod (projektor), czym uzmysławia mężowi, że smartfon może być jeszcze bardziej innowacyjny i oferować więcej możliwości.
Niestety, zarówno reklama Samsunga, jak i Motoroli nie jest już dostępna, więc musicie mi uwierzyć na słowo, że tak właśnie było.
Genialna reklama Microsoft Surface Laptop 2
Wróćmy jednak do Microsoftu, gdyż tym razem to on pokazał, jak w kreatywny sposób można strollować konkurenta. Reklama jest skierowana na rynek amerykański, gdzie Apple jest jednym z największych graczy w segmencie laptopów, na którym koncern z Redmond – jako producent sprzętu – jest obecny dopiero od stosunkowo niedawna (od maja 2017 roku).
Microsoft stworzył przekaz, który można skrócić do zdania „Mac Book mówi, że Surface Laptop 2 jest lepszy”. Jak to jednak możliwe, aby komputer przemówił? Nic takiego nie ma miejsca. Firma z Redmond znalazła w Sydney (Australia) chłopaka o imieniu Mackenzie Book, który – m.in. na potrzeby reklamy – przedstawia się jako Mac Book.
W trakcie półminutowego spotu Mac Book stwierdza, że Surface Laptop 2 pracuje dłużej na baterii w porównaniu do MacBooka Air, działa też zdecydowanie szybciej od niego i na dodatek ma dotykowy ekran, którego laptop Apple nie posiada.
https://youtu.be/jSS5SKs4UA0
Nie wiem, jak dla Was, ale dla mnie ta reklama to naprawdę szczere złoto, gdyż takiego sposobu na strollowanie konkurenta jeszcze nie widziałem. Brawo Microsoft, uśmiałem się przednio!
Recenzja Microsoft Surface Laptop 2
Microsoft Surface Laptop 2 – czy to rzeczywiście „coś więcej niż tradycyjny laptop”? (recenzja)
Źródło: Microsoft Surface dzięki Neowin