Sprzedaż smartfonów to ciężki kawałek chleba. Konkurencja w tym segmencie jest tak mocna, że nawet najsilniejsi producenci muszą się nieźle nagimnastykować, aby nie wypaść z gry. Tym bardziej, że czasem wystarczy jedno przeoczenie, by poniesionych strat nie dało się już odrobić. Wydawałoby się, że nie ma w nim miejsca na nowego gracza, a tymczasem realme rośnie jak na drożdżach.
Marka realme rozpoczęła działalność w maju 2018 roku i jej pierwszym smartfonem był realme 1. Początkowo pieczę nad nią sprawowało Oppo, natomiast teraz ma ona większą autonomię, aczkolwiek o pełnej samodzielności nie ma mowy. Powiązania między obiema markami możemy porównać do tych, z jakimi mamy do czynienia w przypadku Huawei i Honora oraz Xiaomi i Redmi – teoretycznie są one oddzielne, ale w rzeczywistości ściśle ze sobą współpracują.
Początkowo realme skupiało się wyłącznie na Indiach, więc jej kolejne smartfony przechodziły bez większego echa w naszym regionie. Ostatnio marka rozszerzyła jednak swoją działalność na Europę i Chiny, a więc dwa duże rynki, które – pomimo że już dość nasycone – wciąż chętnie przyjmują szczególnie tańsze propozycje, o czym świadczy chociażby niewątpliwy sukces Xiaomi i Nokii na Starym Kontynencie.
Realme szybko umacnia swoją pozycję na rynku
Jak wynika z danych zebranych przez Counterpoint, w trzecim kwartale 2018 roku realme było na 47. miejscu w rankingu największych producentów smartfonów na świecie. Marka bardzo szybko zaczęła jednak umacniać swoją pozycję, ponieważ w Q4 2018 była już na piętnastym, w Q1 2019 na czternastym, a w Q2 2019 na dziesiątym.
Counterpoint podsumowało już trzeci kwartał 2019 roku i okazało się, że realme może pochwalić się kolejnym wzrostem udziałów – we wspomnianym okresie było już siódmym największym producentem smartfonów na świecie dzięki sprzedaniu ponad 10 milionów urządzeń, co oznacza wzrost o wręcz oszałamiające 808% rok do roku! Co więcej, w październiku 2019 roku baza jej użytkowników przekroczyła 17 milionów. To świetny wynik dla tak młodej marki, chociaż niewątpliwie pomogły jej konotacje z Oppo – samodzielnie mogłoby jej być trudniej tak szybko zwiększać sprzedaż.
Aktualnie realme jest obecne na ponad dwudziestu rynkach, więc możemy się spodziewać kolejnych wzrostów. Konkurencja nie powinna ignorować tej marki, bowiem – jak widać – jej smartfony sprzedają się coraz lepiej i aktualnie jest ona najszybciej rozwijającą się mobilną marką na świecie. Warto śledzić jej kolejne poczynania. Tym bardziej, że – jak już wspomniałem – jej urządzenia są dostępne także w Europie.
*Na zdjęciu tytułowym realme X2 Pro
Źródło: informacja prasowa via Android Police