Ray tracing trafi do World of Tanks

I to bez wsparcia sprzętowego!

Dzięki współpracy firmy Wargaming – wydawcy gry World of Tanks z Intelem powstała technologia umożliwiająca renderowanie grafiki z wykorzystaniem ray tracingu bez karty graficznej zapewniającej sprzętowe wsparcie dla technologii RT. Do uzyskania niespotykanych dotychczas efektów wystarczy każda karta graficzna obsługująca biblioteki DirectX 11.

Technologia Ray tracing pozwala na uzyskanie fizycznie poprawnych, miękkich i wysokiej jakości cieni w grach. Inżynierowie Wargaming, działając we współpracy z zespołem Intel Advanced Rendering Engineering wykorzystali bibliotekę Intel Embree po to, by większą część wymaganych obliczeń przenieść do procesora, pozwalając jednocześnie na tworzenie ray tracingu w shaderach karty graficznej. W praktyce oznacza to realizację efektu RT bez wsparcia sprzętowego ze strony GPU. 

Dodanie nowych możliwości graficznych do World of Tanks będzie możliwe dzięki zmianie silnika graficznego na autorski, opracowany przez Wargaming. Miało to miejsce w maju 2018 roku, kiedy to dotychczasowy silnik gry zastąpił nowy, o nazwie Core. Następnie, razem z aktualizacją gry do wersji 1.4, dodano obsługę jednoczesnego renderowania – również opracowanego w ścisłej współpracy z Intelem. Następnym krokiem będzie dodanie obsługi ray tracingu.

O tym, jak WoT będzie wyglądało po wdrożeniu RT można przekonać się już teraz, pobierając dedykowaną aplikację zawierającą porównanie. World of Tanks encore RT można ściągnąć z udostępnionej przez wydawcę strony internetowej. Co warte uwagi, udostępniono również polską wersję językową. Zainteresowani szczegółami mogą również obejrzeć udostępniony przez twórców gry film, w którym przedstawione zostały szczegóły pracy nad ray tracingiem:

Poniżej demonstracja na pojedynczym kadrze:



Bronislav Sviglo, odpowiedzialny w Wargaming za tworzenie grafiki w World of Tanks, tak wypowiada się o nowym osiągnięciu:

Ray tracing to rewolucja w grafice gier wideo, która dzieje się na naszych oczach, a my jako Wargaming jesteśmy pośród firm rewolucjonizujacych ten aspekt. Tworzenie cieni opartych o ray tracing wraz z Intelem to dopiero początek. Już dziś możecie sprawdzić owoce naszej pracy pobierając program demonstracyjny.

Ze swojej strony również zachęcamy do pobrania programu demonstracyjnego i osobistego sprawdzenia możliwości, jakie zaoferuje World of Tanks gdy tylko ray tracing zostanie finalnie zaimplementowany.

Źródło: informacja prasowa, Wargaming