Niedzielne popołudnie to dobry czas na przyjrzenie się bardzo ciekawemu raportowi przygotowanemu przez eMarketer. Jasno z niego wynika, że sprzedaż tabletów internetowych do 2012 roku ma wzrosnąć aż czterokrotnie. Spójrzcie na poniższe grafiki.
Jak widzicie powyżej, w ciągu całego 2010 roku ma się sprzedać 15,7 milionów sztuk (z czego znaczna część to oczywiście iPad, który w roku bieżącym zdominował rynek). W 2011 roku w ręce użytkowników ma powędrować znacznie więcej tego typu urządzeń, bo prawie 44 miliony. Rok 2012 ma być kulminacją – ponad 81 milionów tabletów trafi do konsumentów.
Raport eMarketer nie powinien być dla nas żadnym zaskoczeniem. Każdy obserwator tabletowego rynku spokojnie może powiedzieć, że będzie się on rozwijał przez kolejne kilka lat. Wystarczy przywołać chociażby mnóstwo zapowiedzianych na przyszły rok urządzeń, by potwierdzić tą tezę.
Swoją drogą, ciekawe dlaczego raport zamyka się na 2012 roku. Czyżby eMarketer wierzył w koniec świata w tym włśsnie roku? ;)