Niemal każdy posiadacz iPada (lub dowolnego innego urządzenia z systemem iOS) co jakiś czas przeszukuje internetowy sklep App Store w poszukiwaniu nowych, ciekawych aplikacji. Jednym z narzędzi mającym nam pomóc w zdecydowaniu o tym, który tytuł pobierzemy jako następny, są rankingi popularności aplikacji. Czy zastanawialiście się jednak kiedyś, jakie wymogi musi spełnić aplikacja, by zająć zaszczytne miejsce w jednym z nich? Na to pytanie postanowiła odpowiedzieć firma analityczna Distimo, zajmująca się na co dzień badaniem rynku aplikacji mobilnych. Opublikowany przez nich raport ujawnia, jakie wymogi muszą spełnić aplikację żeby zająć miejsce w rankingach App Store.
Zacznijmy od rankingu aplikacji dostępnych do pobrania za darmo. Aby znaleźć się wśród 50 najczęściej ściąganych darmowych tytułów należy przekroczyć próg 23000 pobrań dziennie. Aplikacje mające ambicje na pierwszą dziesiątkę w rankingu popularności muszą zaliczyć średnią przynajmniej 72000 pobrań w ciągu jednego dnia. Dodatkową ciekawostkę stanowi fakt, iż użytkownicy pobierają najwięcej aplikacji w niedzielę, a najmniej w czwartek.
W przypadku aplikacji płatnych średnia liczba pobrań wymaganych do znalezienia się w rankingu jest oczywiście mniejsza. By znaleźć się w Top 50 wystarczy już średnia 950 pobrań dziennie, natomiast Top 10 zaczyna się od 4000. Tym, co może okazać się najbardziej szokujące dla przeciętnego użytkownika, jest ranking najlepiej zarabiających aplikacji. By znaleźć się w Top 50 wystarczy by aplikacja przynosiła „skromne” 12000 dolarów dziennie. Wejście do pierwszej dziesiątki wymaga średnich dziennych zarobków wynoszących 47000 dolarów.
Jeśli raport firmy Distimo mówi prawdę (a szczerze mówiąc, czytając go miałem wrażenie, jakby był swego rodzaju reklamą mającą zachęcić deweloperów do tworzenia aplikacji na iOS) to wygląda na to, że App Store nadal pozostaje najmocniejszym internetowym sklepem z aplikacjami. Pełen raport do pobrania na oficjalnej stronie firmy.