Na ostatnim Keynote Apple pokazało, że zarówno w temacie nowego OS X, jak i iOS 9 będzie walczyć z reklamami oraz złośliwym kodem w internecie. Informacja ta na pewno zagrzała wiele osób, bo trzeba przyznać, że od dłuższego czasu brakowało tego typu narzędzi. Nowe funkcje mają pojawić się za sprawą specjalnego API, które zostanie wypuszczone wraz z iOS 9.
Wystarczyła mała informacja o wsparciu API dla narzędzi blokujących reklamy, a deweloperzy już zakasali rękawy i w filmie, który znajduje się ponad tym tekstem, widzimy tego efekty. Chris Aljoudi, deweloper stojący za na pewno wszystkim dobrze znanym projektem uBlock, wczoraj na Reddit pokazał swoje dzieło o nazwie – Purify, którego zadaniem jest oczywiście blokowanie reklam zarówno w przeglądarce, jak i na YouTube.
Osobiście jestem użytkownikiem Androida, a z iOS nie miałem codziennego kontaktu, i po obejrzeniu klipu promującego Purify zacząłem się zastanawiać „Sadownicy, jak Wy żyliście do tej pory?!”. O ile reklamy na stronach nie wydają się na tyle upierdliwe, to korzystanie z YT wygląda jak istna mordęga. Z kolei osobom, które mają odwrotnie niż ja, czyli są użytkownikami iOS, a rzadko używają Androida, mogę powiedzieć, że jeżeli Apple dopuści Purify do użytku, a może być z tym różnie, to w końcu dowiecie się jak to wygląda od ładnych paru lat na systemie od Google, gdzie adblocki nie są czymś niezwykłym. A do Apple, cóż… chciałoby się powiedzieć – w końcu…!
Źródło: The Next Web