Firma LG poinformowała o rozpoczęciu sprzedaży na terenie Polski swojego przezroczystego ekranu T-OLED. Wyświetlacz o przekątnej 55 cali dedykowany jest odbiorcom, który potrzebują wyeksponować towar w nietuzinkowy, przyciągający wzrok sposób.
Wyświetlacz LG Transparent OLED charakteryzuje się przezroczystością na poziomie 38%, czyli niemal czterokrotnie większą niż w przypadku ekranów LCD. Należący do dedykowanej przedsiębiorcom linii LG Digital Signage panel znajdzie zastosowanie przede wszystkim w prezentacji eksponowanych treści w rzeczywistości rozszerzonej.
Firma LG przewiduje, że ekranem zainteresują się przede wszystkim salony samochodowe oraz sklepy z odzieżą. Dla przykładu, na przezroczystym wyświetlaczu można wyświetlić cechy samochodu, na który odwiedzający salon będą spoglądać przez ekran T-OLED. Jako że matryca została zabezpieczona przed skutkami promieniowania UV, a urządzenie może pracować w trybie ciągłym, może zostać umieszczone na typowej witrynie sklepowej, gdzie posłuży do prezentacji dostępnej wewnątrz eleganckiej biżuterii czy odzieży.
Powyższe przykładowe zastosowania to tylko sugestie producenta. Kreatywność potencjalnych odbiorców jest nieograniczona, dlatego z biegiem czasu można się spodziewać spotkania przezroczystych wyświetlaczy od LG wszędzie tam, gdzie liczy się intrygująca ekspozycja określonej scenografii. Dodatkowo Koreańczycy zwracają uwagę na fakt, że w przypadku wyświetlaczy OLED przezroczystym kolorem jest kolor czarny, w przeciwieństwie do technologii konkurencyjnych, gdzie przezroczysta jest biel. W praktyce oznacza to możliwość zastosowania ekranów w nocnych sceneriach, na przykład z wykorzystaniem nieba czy panoramy miasta. To ostatnie zastosowanie może przynieść szczególnie spektakularne efekty, ponieważ światła miasta na tle czerni z całą pewnością zaprezentują oglądającym niespotykane wrażenia wizualne.
Najnowszy wyświetlacz LG T-OLED ma przekątną 55 cali, proporcje 16:9, rozdzielczość Full HD 1920×1080 pikseli i występuje w dwóch wariantach – całkowicie bezramkowej, dedykowanej do łączenia wielu ekranów, oraz z cienkimi ramkami. W pierwszym wariancie jednostka sterująca może znajdować się w odległości aż 1,6 metra od wyświetlacza, w standardowej wersji umieszczona jest w podstawie. Deklarowana przez producenta żywotność to 30000 godzin (1250 dni ciągłej pracy).
Wszystkich zainteresowanych odświeżeniem miejsca swojego salonu sprzedaży, kawiarni, biura itp. nie zaskoczy, że cena omawianego rozwiązania do niskich nie należy. W chwili obecnej wynosi ona 111 000 złotych netto. Dużo? I tak, i nie, w końcu satysfakcja klienta jest bezcenna.
Źródło: informacja prasowa, LG Polska