Urząd Komunikacji Elektronicznej podsumował przenoszenie numerów komórkowych w drugim kwartale 2020 roku. Który operator zyskał, a który stracił najwięcej klientów w okresie od kwietnia do czerwca? Już na wstępie możemy Wam zdradzić, że nazwa zarówno jednego, jak i drugiego zaczyna się na literę „P” (i obu z pewnością doskonale znacie).
Przenoszenie numerów w drugim kwartale 2020 roku
Urząd Komunikacji Elektronicznej co kwartał publikuje raporty na temat przenoszenia numerów między operatorami komórkowymi w Polsce. W poprzednim, uwzględniającym okres od stycznia do marca, przeniesiono w sumie 378022 numery.
W minionym, tj. drugim kwartale 2020 roku, było ich jeszcze mniej, bo „zaledwie” 279884. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku klienci przenieśli w sumie aż 458384 numerów, czyli o równiutkie 178500 więcej!
Urząd Komunikacji Elektronicznej podał również, że w kwietniu 2020 roku przeniesiono 93291 numerów, w maju 86360, a w czerwcu 100233. Rekordowym dniem był 1 kwietnia, kiedy to operatora zmieniły 14453 numery.
Oczywiście przyczyn tak małego „ruchu numerów” pomiędzy operatorami można upatrywać w epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 i choroby COVID-19, przez którą dostęp do salonów stacjonarnych był znacząco utrudniony lub miejscami wręcz niemożliwy. Jako że mamy to już za sobą, w kolejnym (trzecim) kwartale klienci prawdopodobnie przeniosą znacznie więcej numerów.
Przenoszenie numerów w drugim kwartale 2020 roku – który operator zyskał, a który stracił najwięcej?
Naturalnie największy ruch numerów odnotowują operatorzy z tzw. Wielkiej Czwórki, czyli Orange, Play, Plus i T-Mobile. Najlepiej na koniec drugiego kwartału wyszedł Plus, bowiem może się pochwalić 20944 numerów netto na – nomen omen – plusie. Powody do zadowolenia ma również Orange (+9518 numerów).
Po drugiej stronie znajdują się natomiast Play i T-Mobile. Ten ostatni zakończył drugi kwartał 2020 roku ze stratą 11620 numerów netto, natomiast Play w tym okresie przyjął „jedynie” 47192, a oddał aż 104363, więc stracił w sumie aż 57171 numerów! To jednak nic niezwykłego – co kwartał operator ten traci po kilkadziesiąt numerów, a i tak baza jego klientów jest ogromna.
Przy okazji nie można też nie wspomnieć o Premium Mobile, bowiem jest to jedyny operator spoza tzw. Wielkiej Czwórki, który co kwartał może pochwalić się świetnymi wynikami. Okres od kwietnia do czerwca również był dla niego bardzo udany – zakończył go z 13672 numerami netto na plusie (oddał 4182, zyskał 17854).