Operatorzy nieustannie prześcigają się w tworzeniu coraz bardziej atrakcyjnych ofert, więc to zupełnie zrozumiałe, że klienci migrują pomiędzy różnymi sieciami. Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował dziś najnowszy raport podumowujący, jak wyglądała kwestia przenoszenia numerów w zakończonym kilka dni temu drugim kwartale 2019 roku.
Przenoszenie numerów w drugim kwartale 2019 roku
We wspomnianym okresie klienci przenieśli w sumie 458384 numerów, z czego najwięcej w kwietniu – 180633. W maju było to zaś 154595 numerów, a w czerwcu 123156 numerów. Dniem, w którym przeniesiono najwięcej numerów (dokładnie 13764) był natomiast 1 kwietnia 2019 roku.
Dla porównania, w pierwszym kwartale 2019 roku przeniesiono 429326 numerów (169424 w styczniu, 128249 w lutym i 131653 w marcu), czyli o ponad 29 tysięcy mniej niż w kolejnych trzech miesiącach.
Miesiąc | czerwiec 2019 | maj 2019 | kwiecień 2019 | marzec 2019 | luty 2019 | styczeń 2019 |
Liczba przeniesionych numerów | 123156 | 154595 | 180633 | 131653 | 128249 | 169424 |
Jak wynika z powyższych danych, w ciągu pierwszej połowy 2019 roku, od stycznia do czerwca, przeniesiono w sumie aż 887710 numerów.
Przenoszenie numerów w Q2 2019 – tzw. Wielka Czwórka
Raport UKE dokładnie precyzuje też, ile numerów oddali i przyjęli poszczególni operatorzy działający na polskim rynku. Przyjrzyjmy się więc, jak sytuacja wyglądała w przypadku tzw. Wielkiej Czwórki, tj. Orange, Play, Plusa i T-Mobile.
Operator | Orange | Play | Plus | T-Mobile |
Oddał | 100835 | 120801 | 61965 | 73851 |
Przyjął | 88018 | 75220 | 87398 | 74725 |
Bilans | -12817 | -45581 | +25433 | +874 |
Jak widać powyżej, w drugim kwartale 2019 roku najwięcej numerów oddali Play (120801) i Orange (100835). Ten ostatni w tym samym okresie przyjął też najwięcej numerów (88018). Bilans dodatni udało się jednak uzyskać wyłącznie Plusowi (+25433) i T-Mobile (874), aczkolwiek w przypadku tego drugiego jest on raczej „symboliczny”.
Wypada jednak zauważyć, że Plus bryluje jedynie pośród tzw. Wielkiej Czwórki, gdyż najlepszym bilansem w drugim kwartale 2019 roku może pochwalić się dość nieoczekiwanie… Netia S.A. (d. Telefonia Dialog Sp. z o.o.) – od kwietnia do czerwca operator oddał 21893 numerów i przyjął 62204, więc ostatecznie zakończył Q2 2019 z 40311 numerami „na plusie”.
To pierwszy raz, kiedy Netia S.A. może pochwalić się aż tak dobrym wynikiem. Do tej pory często na pierwsze miejsce wysuwało się bowiem Premium Mobile, które w drugim kwartale zyskało 14179 numerów netto (oddał 3648, przyjął 17827).
Źródło: UKE