Wojna na serwisy strumieniujące gry – Microsoft pokazuje Project xCloud w akcji, a Google zapowiada własną usługę

Jak grać w Forzę Horizon 4 na smartfonie? Microsoft podczas konferencji Xbox Inside zaprezentował, jak będzie wyglądać Project xCloud na urządzeniu z Androidem, sparowanym z kontrolerem Obox One. Wszystkie obliczenia potrzebne do grania dokonywały się w chmurze, zaś na telefon przesyłany był tylko obraz. Ciekawe, czy coś bardziej interesującego będzie w stanie pokazać nam Google.

Forza Horizon 4 na smartfonie dzięki Project xCloud

Według Microsoftu, publiczne testy Project xCloud rozpoczną się jeszcze w tym roku. Nie podano jednak żadnej konkretnej daty ani innych szczegółów dotyczących oczekiwanej dostępności. Przynajmniej publika konferencji Xbox Inside mogła przekonać się, jak to rozwiązanie będzie wyglądać w praktyce.

Wszystko sprawia wrażenie naprawdę fajnej usługi. Obciążenie związane z pracą gry przekładane jest na obliczenia chmurowe Microsoftu, dzięki czemu tytuły dostępne dotąd tylko dla konsoli Xbox, będą mogły być z powodzeniem wyświetlane na ekranie smartfona czy tabletu. Kareem Choudhry, który opiekuje się rozwiązaniami Xbox Cloud, podkreślił, że w ten sposób niezależnie od urządzenia, „gry będą mogły działać tak, jak sobie tego życzyli ich twórcy”.

Phil Spencer opowiada o nowych studiach Microsoftu i komentuje granie na PC w 2019 roku – mamy na co czekać?

Google też planuje wejść na rynek streamingu gier

Google zapowiada swoją obecność na wydarzeniu Game Developers Conference 2019 w San Francisco. Choć sam film wprowadzający jest dość tajemniczy, to wielu spodziewa się premiery dwóch uzupełniających się rzeczy od Google: usługi, którą znamy na razie pod nazwą Project Streamoraz konsoli „Yeti”, która przede wszystkim będzie pełnić rolę odbiornika streamu gry, procesowanej (podobnie jak w Project xCloud) w chmurze.

Rozwój Google w stronę gier jest dość oczywisty, bo zarówno o usłudze streamowania gier, jak też przeznaczonej do tego konsoli, donoszono od kilku miesięcy. Do zespołu Google, odpowiedzialnego za gaming, dołączył też niedawno Jade Raymond, do tej pory współpracujący z Sony, Electronic Arts i Ubisoftem. Najbardziej znany jest chyba z nadzorowania prac przy tworzeniu pierwszej gry z serii Assassin’s Creed oraz założenia studia Ubisoft Toronto.

Co dokładnie przygotowało Google, przekonamy się 19 marca, na konferencji rozpoczynającej się o 18:00 naszego czasu.

źródło: Slashgear, Gadgets360

 

Exit mobile version