Sprzedaż tabletów spada – alarmuje większość firm analitycznych. Poszczególni producenci walczą o jak największy kawałek tabletowego tortu, ale jest coraz trudniej ze względu na większą konkurencję i nasycenie rynku. Mimo wszystko Asus optymistycznie patrzy w przyszłość, choć w nieco innych barwach widzą ją analitycy.
Jerry Shen, CEO Asusa, zdradził, że w trzecim kwartale 2015 roku koncern prognozuje sprzedaż 1,5 miliona tabletów, natomiast w ciągu ostatnich trzech miesięcy tego roku – 2,8 miliona egzemplarzy. W pierwszym kwartale sprzedaż zatrzymała się na 1,5 miliona sztuk, natomiast w drugim – 1,2 miliona (jak łatwo policzyć, w sumie w pierwszym półroczu: 2,7 miliona egzemplarzy).
Według Shena, łączna suma sprzedanych urządzeń tego typu w 2015 roku ma wynieść 7-9 milionów. Dla porównania warto dodać, że w zeszłym roku było to 9,4 miliona (o 22,3% mniej niż w 2013 roku, co dobitnie obrazuje stagnację rynku).
Co ciekawe, raport chińskiego Apple Daily sugeruje, że w tym roku Asus może sprzedać 6-7 milionów tabletów, z czego największy wkład w to mają mieć najtańsze propozycje z najnowszej serii ZenPad, czemu z kolei nie ma się co dziwić.
Zobaczymy, który scenariusz się sprawdzi. Patrząc jednak na wyniki sprzedaży w latach ubiegłych, te z bieżącego i tak nie są aż tak optymistyczne, jakby tego chciał Asus.