Sytuacja, w której człowiek po zalogowaniu się na swoje konto, nie widzi swoich pieniędzy, zdecydowanie jest jedną z najbardziej stresujących. Klienci dużego banku właśnie muszą się z taką zmierzyć.
Problemy z aktualizacją salda na koncie w mBanku
mBank poinformował właśnie, że występują trudności z aktualizacją salda na kontach klientów. Oznacza to, że mogą oni nie widzieć realnego stanu swojego konta, aczkolwiek w tym przypadku nie ma mowy o sytuacji podobnej do tej, jakiej niedawno doświadczyli klienci Nest Banku – niektórzy bowiem zobaczyli, że ich stan konta wynosi okrągłe… 0 złotych.
mBank natomiast zapewnia, że wszystkie przelewy przychodzące na konta klientów docierają poprawnie, jednak nie są widoczne na ekranie głównym. Klienci mogą być więc spokojni, że ich pieniądze „nie wyparowały” – przez błąd w systemie saldo na koncie nie jest poprawnie wyświetlane.
mBank informuje, że pracuje nad jak najszybszym rozwiązaniem tego problemu, który zdecydowanie może być uciążliwy, szczególnie jeśli ktoś czeka na przelew wynagrodzenia albo zapłatę za swoje usługi. Nie wiadomo jednak, jak długo potrwa usuwanie dzisiejszej awarii – nie pozostaje nic, jak tylko cierpliwie czekać.
Aktualizacja, godzina 13:15:
Poinformowano, że salda na kontach klientach zostały już poprawnie zaktualizowane i przeproszono za utrudnienia.
Sesje przychodzące mBank
Z uwagi na fakt, że problemy pojawiły się około godziny dziewiątej, sytuacja może aktualnie dotyczyć przede wszystkim przelewów wewnętrznych oraz ekspresowych i na numer telefonu Blik, które księgowane są w ciągu kilku sekund na koncie odbiorcy.
Przelewy z innego banku księgowane są natomiast zgodnie z sesjami Elixir. Sesje przychodzące są trzy w każdy dzień roboczy o godzinach:
- 11:15,
- 15:00,
- 18:15.
Oznacza to, że po ww. godzinach pieniądze pojawiają się na koncie odbiorcy, jeżeli nadawca ma konto w innej instytucji.