Masz problem z płatnościami przez Orlen Pay? Nie jesteś sam

Jeśli korzystasz z aplikacji Orlen Pay i borykasz się z problemami z płatnościami, to… okazuje się, że nie jesteś sam. Co jest przyczyną problemu i jak go rozwiązać?

Krótka historia płatności za paliwo przy dystrybutorze

W 2018 roku, za sprawą aplikacji Just Drive, zmienił się rynek płatności za paliwo – już nie trzeba było iść do kasy na stacji benzynowej, by przy okazji kupić tonę rzeczy, których nie potrzebujemy i przy okazji zjeść hot-doga i wypić kawę. Aplikacja ta jednak działała dosłownie dwa czy trzy dni, bo najwidoczniej Orlen wyczuł temat i… stwierdził, że nie jest to dla niego zbyt dobry interes (zwłaszcza, że w Just Drive można było zbierać rabaty obniżające cenę paliwa!). 

Kilka miesięcy później pojawiła się opcja płatności przez Orlen Pay, która opierała się dokładnie na tym samym pomyśle – skanujemy kod QR, znajdujący się na dystrybutorze, płacimy przypisaną do konta kartą (a ostatnio także Apple Pay / BLIK) i odjeżdżamy ze stacji, zwalniając miejsce przy dystrybutorze bez wizyty przy kasie. Plusem jest także to, że od razu na mejla wędruje do nas faktura w formie elektronicznej, dzięki czemu nie musimy gromadzić zbędnych papierów.

I tak to sobie całkiem nieźle funkcjonowało przez wiele długich miesięcy. Aż do końca ubiegłego roku.

Od 1 stycznia 2021 pojawiły się problemy

Gdy tylko zaczął się nowy rok, każda podejmowana przeze mnie próba płatności przez Orlen Pay przy dystrybutorze kończyła się komunikatem na telefonie z prośbą o udanie się do kasy ze względu na błąd płatności.

Nie był on spowodowany brakiem środków na karcie kredytowej i nie był zależny od urządzenia, na którym zainstalowana była aplikacja. Jak się okazało, problem leżał gdzieś indziej i nie był zależny ode mnie. Ani od innych użytkowników, którzy się z nim spotkali, bo – wiele wskazuje na to – że skala problemu jest dość pokaźna, bo odniósł się do niego sam Orlen.

Mówiłam o swoich problemach z Orlen Pay na Insta Story Tabletowo w ubiegłą sobotę, z tą większą radością powitałam dziś na mojej skrzynce mejlowej komunikat w sprawie problemów z płatnościami. Orlen zachęca do chwilowej zmiany metody płatności z karty płatniczej na BLIK, Google Pay lub Apple Pay.

Skąd ta konieczność? Jak czytamy w informacji udzielonej przez Orlen:

Z początkiem bieżącego roku, we wszystkich krajach Unii Europejskiej wdrożono nowe regulacje prawne, które mają zapewnić wyższe bezpieczeństwo transakcji dokonywanych kartą w internecie. W efekcie tych zmian, dochodzi do jednostkowych zakłóceń w realizacji transakcji pomiędzy, niektórymi bankami, a częścią rozwiązań płatniczych jak np. ORLEN Pay.Problem zostanie rozwiązany w ciągu kilku najbliższych tygodni. Do tego czasu, zachęcamy do realizowania płatności ORLEN Pay, przez wspomniane, alternatywne metody płatnicze, które działają bez zmian i nie wymagają dodatkowego uwierzytelnienia.

Jak zmienić sposób płatności w Orlen Pay?

Wystarczy, po zakończonym tankowaniu samochodu, zeskanować kod QR z dystrybutora i z rozwijanej listy na ekranie podsumowania transakcji, w sekcji “metoda płatnicza” wybrać alternatywną metodę – czyli BLIK, Google Pay lub Apple Pay.

Do momentu rozwiązania problemów z płatnościami kartą, rozwiązanie to powinno okazać się wystarczające.
_
Obserwuj nas na Instagramie!

Exit mobile version