Premium Mobile nie reklamuje się tak intensywnie, jak operatorzy z tzw. Wielkiej Czwórki (wraz ich submarkami), a i tak udaje mu się dynamicznie rozbudowywać bazę klientów. Sieć osiąga też coraz lepsze wyniki finansowe, choć jeszcze wiele brakuje, aby były one takie, o jakich każda firma marzy.
Premium Mobile udało się podbić serca klientów w Polsce
Premium Mobile to stosunkowo młody gracz na polskim rynku telekomunikacyjnym – funkcjonuje na nim od niespełna pięciu lat. Mimo to, bardzo szybko zwiększa swoją bazę klientów, a swego czasu przez przez kilka kwartałów z rzędu (dokładniej od Q1 2018 do Q3 2018) osiągał najlepsze wyniki w rankingach przenoszenia numerów między sieciami. Co więcej, w 2018 roku ulokował się również na pierwszej pozycji w ujęciu rocznym pod tym względem. W trzecim kwartale 2020 roku też poradził sobie znakomicie.
Największym magnesem na klientów jest atrakcyjna cenowo oferta – najtańszy abonament FreedomPL (co ciekawe, bez roamingu) jest dostępny już za 16,70 zł miesięcznie, a najdroższy Freedom 3 z pakietem 30 GB za 29,70 zł. Do tego jest dostępna również taryfa rodzinna, która pozwala zaoszczędzić do 10 złotych co miesiąc, a także pakiety internetu mobilnego. Operator świadczy swoje usługi z wykorzystaniem infrastruktury sieci Polkomtel (Plus).
Wyniki finansowe Premium Mobile za 2019 rok
Operator opublikował raport za 2019 rok, który przedstawia wyniki finansowe Premium Mobile, uzyskane w ubiegłym roku. Poinformowano, że przychody w ujęciu ogólnym wyniosły blisko 57 mln złotych, natomiast z usług telekomunikacyjnych ponad 54 mln złotych. Jednocześnie za zeszły rok zaraportowano 19,5 mln straty operacyjnej i 19 mln straty netto.
W porównaniu z 2018 rokiem, przychody wzrosły więc aż o ponad 87%, podczas gdy strata operacyjna zmalała o więcej niż 1 mln złotych, a netto o 1,75 mln netto. Widać więc, że wyniki finansowe Premium Mobile są coraz lepsze i operator jest na dobrej drodze, aby w końcu wychodzić „na plus” – w 2018 roku, względem 2017 roku, przychody również znacząco się zwiększyły (o 87%), więc pozytywny trend się utrzymuje.
Operator informuje też, że epidemia koronawirusa SARS-CoV-2 i COVID-19 wpłynęła „niekorzystnie na poziom sprzedaży nowych usług i pozyskań nowych klientów”, ale jednocześnie nie odnotowano w związku z tym spadku przychodów. Można się zatem prawdopodobnie spodziewać, że wyniki finansowe Premium Mobile za 2020 roku również będą bardzo dobre.