Wydawało się, że Gionee zniknie z rynku, ponieważ firma popadła w ogromne tarapaty finansowe i przez niektórych została całkowicie skreślona. Tymczasem marka odradza się niczym Feniks z popiołów, bowiem niedawno zaprezentowała smartfon Gionee F9 Plus, a teraz smartwatch, Gionee Smart 'Life’ Watch.
Zanim jednak przejdziemy do głównego bohatera tego artykułu, wypada doprecyzować, że oba ww. urządzenia zostały wprowadzone na indyjski rynek. Jest to dość istotne, bowiem – jak informuje serwis FoneArena – tamtejszy oddział Gionee przejęła Jaina Group (będąca częścią holdingu Karbonn Mobile), więc za nowy smartfon i smartwatch nie odpowiada bezpośrednio chińskie przedsiębiorstwo.
Smartwatch Gionee Smart 'Life’ Watch
Mimo wszystko warto odnotować wprowadzenie na rynek smartwatcha Gionee Smart 'Life’ Watch, gdyż jest to kolejny dowód na to, że przynajmniej w Indiach marka ta przetrwa. A jej nowym właścicielom na pewno na tym zależy, bowiem w przeszłości jej urządzenia były chętnie kupowane przez mieszkańców tego kraju. Zresztą nie tylko, ponieważ wiele z nich do Polski trafiło z logo Allview na obudowie.
Smartwatch Gionee Smart 'Life’ Watch nie jest szczególnie zaawansowaną konstrukcją, ale i tak mimo wszystko zapowiada się całkiem interesująco. Zegarek wyposażono w kolorowy, dotykowy wyświetlacz IPS o przekątnej 1,3 cala, który pokryto szkłem Corning Gorilla Glass 2.5D. Obudowa wykonana jest z kolei ze stali nierdzewnej 316L i jest odporna na napór wody o ciśnieniu do 5 ATM.
Smartwatch Gionee Smart 'Life’ Watch wyposażono również w pulsometr i baterię o pojemności 210 mAh, która – według deklaracji producenta – ma wystarczyć na 15 dni pracy (lub nawet 30 dni w trybie standby). Oczywiście urządzenie oferuje wszystkie najpopularniejsze funkcje fitness (liczenie kroków, mierzenie przebytego dystansu, spalonych kalorii, monitorowanie snu) oraz przekazywanie powiadomień o połączeniach przychodzących i wiadomościach, a także nowych zdarzeniach w aplikacjach na sparowanym smartfonie.
Cenę smartwatcha Gionee Smart 'Life’ Watch ustalono na 2999 rupii indyjskich (równowartość ~165 złotych). Sprzedaż zegarka rozpocznie się w Indiach 14 września 2019 roku.