Wczoraj w San Francisco Audi zaprezentowało ostateczną wersję swojego pierwszego elektrycznego auta, które ma być bezpośrednim konkurentem dla Tesli Model X. Mamy tutaj do czynienia z luksusowym samochodem, mającym zamieszać nie tylko na rynku aut elektrycznych, ale i konwencjonalnych SUVów.
Pierwszą odsłonę e-trona widzieliśmy już w 2016 roku. Koncept dojrzewał, aż do dziś. Samochód jest pierwszym elektrykiem Audi, który wejdzie do produkcji. Przypominamy, że w 2030 roku, wszystkie modele tego producenta mają mieć swoje elektryczne odpowiedniki. Wygląda na to, że zaczął na poważnie, bowiem nowy samochód niemieckiego producenta wygląda naprawdę dobrze.
Po miesiącach otrzymywania szczątkowych informacji, zdjęć oraz oglądania prototypów, dzisiaj wiemy już wszystko.
Sprzedaż nowego SUVa rozpocznie się w połowie 2019 roku. Cena zaczyna się od 74 800$ za podstawową wersję. Tak jak się spodziewaliśmy po Audi, nie będzie to samochód dla każdego. Zdecydowanie celujemy tutaj w segment premium. W standardowej wersji wyposażenia znajdziemy: zawieszenie pneumatyczne, 20 calowe koła, oświetlenie LED, fotele z systemem ogrzewania oraz chłodzenia, panoramiczny dach, ładowarkę indukcyjną do smartfona i kilka innych ciekawych gadżetów. Audi twierdzi, że będzie sprzedawać 999 wersji „pierwszej edycji” za 86,700 $. Oprócz kilku udogodnień i zmian w wyglądzie, ciekawym gadżetem w tej opcji będzie kamera noktowizyjna.
Przejdźmy do tego co najważniejsze w samochodzie elektrycznym, czyli zadajmy sobie pytanie: jak daleko pojadę bez ładowania? Tutaj Audi raczej się nie chwali. Smutnym zaniedbaniem jest podanie zasięgu w standardzie europejskim WLTP, co zwykle oznacza znaczne zawyżenie. Nowy E-tron według tego szacunku ma przejechać ponad 400 km, wiemy jednak, że zazwyczaj jest to wartość wyższa niż szacunki EPA, które zdecydowanie bardziej odpowiadają rzeczywistości. Bateria w nowym SUV-ie ma pojemność 95 kWh, co ustępuje nieco Tesli Model X 100D. Akumulator będzie obsługiwał szybkie ładowanie, co ma pozwolić na uzupełnienie baterii od 0 do 80% w 30 min.
Silniki E-trona mają generować moc około 350 koni mechanicznych, co pozwoli Audi przyśpieszać od 0-100 km/h w około 6 sekund. Auto ma jednak otrzymać tryb, w którym moc wyjściowa nieco się zwiększy i pozwoli to poprawić ten wynik o 0,5 sekundy. Nie jest to więc pojazd wyjątkowo szybki, Tesla model X bije go na głowę, bo od 0-100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 3,1 sekundy.
Za kierownicą znajdziemy wyświetlacz o rozdzielczości 720p, który zastępuje tradycyjne zegary. Po prawej stronie od kierownicy znajdziemy 2 ekrany dotykowe. Górny – większy, o przekątnej 10 cali, ma służyć funkcjom rozrywkowym. Poniżej dolny – o przekątnej 8,6 cala, na którym ustawimy wszystko co, związane z klimatyzacją.
https://www.tabletowo.pl/2018/02/13/audi-i-porsche-wspolpraca-przy-elektrycznych-samochodach/
Źródło: theverge.com;