Fakt, że sprzedaż tabletów cały czas spada powoduje, że wielu producentów zmuszonych jest podejmować decyzje, całkowicie lub częściowo zmieniające ich wcześniejsze plany. Tyczy się to też Apple, który już ostrożnie podchodzi do produkcji iPada Pro. Inaczej może też potoczyć się los nowej odsłony iPada Air.
Apple podobno chce w tym roku postawić przede wszystkim na 12,9-calowego iPada Pro, który ma być jego flagowym tabletem na ten rok (skierowanym głównie do sektora biznesowego i edukacji). Nowej odsłony doczekać ma się także iPad Mini, którego ostatnia generacja nie wniosła praktycznie żadnych zmian względem poprzednika. Gigant z Cupertino uważa natomiast, że specyfikacja iPada Air 2 jest na tyle dobra/wystarczająca, że spełnia obecne wymagania klientów. Poza tym popyt na tej wielkości urządzenia nie jest już tak duży, jak w ostatnich 2-3 latach, więc decyzja o wypuszczeniu iPada Air 3 mogłaby być zbyt ryzykowna.
Istnieją szanse, że iPad Pro zostanie wyposażony w 4 głośniki (po jednym blisko każdego rogu), dwa złącza (prawdopodobnie USB typu C), rysik oraz dedykowaną klawiaturę i mysz.
Źródło: Tablet News, phoneArena