Nie wiem jak to jest w Waszym przypadku, ale ja bardzo lubię wszelkiego rodzaju statystyki. Jeśli macie podobnie, spójrzmy razem na najnowsze dane dotyczące podziału udziałów poszczególnych wersji mobilnego systemu operacyjnego Google w rynku sprzętu z Androidem.
W zeszłym miesiącu, tj. w lipcu, najnowsza edycja platformy, Android Jelly Bean, cieszyła się przejęciem koszulki lidera od starszej, Gingerbread, która koszulkę nosiła od wielu długich miesięcy. Różnica jednak nie była zbyt duża. Jak się jednak łatwo domyślić, w ciągu kolejnych kilkudziesięciu dni przewaga „żelki” nad „piernikiem” zwiększyła się kosztem zarówno Gingerbread i Ice Cream Sandwich, jak i jeszcze starszych wersji systemu.
Spójrzmy na aktualny rozkład udziału poszczególnych wersji Androida (od najbardziej popularnej):
– 4.1.x – 4.2.x Jelly Bean: 40,5% (osobno, odpowiednio: 34% i 6,5%),
– 2.3.3 – 2.3.7 Gingerbread: 33,1%,
– 4.0.3 – 4.0.4 Ice Cream Sandwich: 22,5%,
– 2.2 Froyo: 2,5%,
– 2.1 Eclair: 1,2%,
– 1.6 Donut: 0,1% i 3.2 Honeycomb: 0,1%.
Tym samym wersje oznaczone numerkiem powyżej 4.0 mają 63% rynku Androida (jeszcze prawdopodobnie miesiąc i będą kontrolować 2/3 rynku).