Producent ze Stuttgartu pochwalił się nowym elektrykiem, który ma charakteryzować się większą praktycznością niż podstawowy Taycan. Oto Porsche Taycan Cross Turismo.
Elektryczne kombi, które sprawdzi się nie tylko w mieście czy autostradzie
Ortodoksyjni fani Porsche w ciągu ostatnich lat musieli pogodzić się z nową polityką firmy. Owszem, z jednej strony wciąż producent sprzedaje fenomenalny model 911, ale z drugiej coraz wyraźniej opiera swoją działalność na SUV-ach i Panamerze. Ponadto, w ofercie pojawiają się hybrydy plug-in, a także samochody w pełni elektryczne.
Pierwszym, współczesnym elektrykiem z logo Porsche jest Taycan, który okazał się sporym hitem. W zeszłym roku sprzedał się on w 20 tys. egzemplarzy. Liczba na tle popularnych samochodów nie robi wrażenia, ale należy zaznaczyć, że mamy do czynienia z elektrykiem, i to naprawdę drogim.
Niewykluczone, że zaprezentowany właśnie model Porsche Taycan Cross Turismo powtórzy ten sukces, a nawet osiągnie większą sprzedaż. W końcu, zachowuje on sporo najlepszych cech zwykłego Taycana, do których dokłada odczuwalnie większą praktyczność.
Mamy do czynienia z elektrycznym kombii, które pozwoli na rodzinny wyjazd, ale również na zabawę na torze. Rozstaw osi pozostał niezmieniony, chociaż Cross Turismo jest nieznacznie większy. Dodatkową przestrzeń odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący z tyłu, a to za sprawą inaczej poprowadzonej linii dachu.
Wcześniej wspomniałem, że Porsche Taycan Cross Turismo sprawdzi się również poza miastem i autostradami. Zaletą będzie tutaj przede wszystkim zwiększony prześwit, który z opcjonalnym pakietem może wzrosnąć o 30 mm. Z pewnością nie należy traktować nowego Porsche jako auta terenowego, ale dodatkowe centymetry mogą okazać się przydatne chociażby podczas przejazdu polną drogą.
Porsche Taycan Cross Turismo – osiągi, zasięg i cena
Niezależnie od wybranego wariantu, na pokładzie zawsze będzie znajdował się pakiet akumulatorów o pojemności 93,4 kWh. Natomiast poszczególne wersje różnią się przede wszystkim mocą i zasięgiem. Przedstawiają się one następująco:
- Taycan 4 Cross Turismo – 380 KM (476 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 5,1 sekundy, prędkość maksymalna 220 km/h, zasięg 389-456 km (według WLTP).
- Taycan 4S Cross Turismo – 490 KM (571 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 sekundy, prędkość maksymalna 240 km/h, zasięg 388-452 km (według WLTP).
- Taycan Turbo Cross Turismo – 625 KM (680 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 3,3 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg 395-452 km (według WLTP).
- Taycan Turbo S Cross Turismo – 625 KM (761 KM w trybie Launch Control), przyspieszenie 0-100 km/h w 2,9 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg 388-419 km (według WLTP).
Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan Cross Turismo w salonach mają pojawić się latem 2021 roku. Ceny bazowego wariantu w Niemczech będą startować od 93635 euro. Polski cennik nie został jeszcze ujawniony.