Coraz większa konkurencja na rynku telekomunikacyjnym sprawia, że operatorzy oferują coraz lepszej jakości usługi. Jak się jednak okazuje, aż ponad połowa klientów nie jest zadowolona ze swojego obecnego telekomu i gotowa jest przejść do innego. Nawet, jeśli będzie musiała zapłacić więcej niż dotychczas.
Urządzenia mobilne stają się coraz popularniejsze. W 2012 roku smartfon posiadało tylko 26% użytkowników. Obecnie odsetek ten wynosi już 80%. Zwiększyła się również liczba osób, które korzystają zarówno ze smartfona, jak i tabletu oraz latopa/desktopa – 40% w 2016 roku vs 37% rok wcześniej. Coraz więcej klientów decyduje się także na Smart TV podczas zakupu nowego telewizora – aż 81%.
Smartfony stały się tym samym nieodłączną częścią naszego życia. 87% użytkowników wykorzystuje mobilne aplikacje do komunikowania się z rodziną i znajomymi, 81% ogląda na nich filmy i seriale, a 69% gra w gry. 58% osób jest zdania, że serwisy on-line są najlepszym sposobem kontaktowania się z usługodawcami, 50% planuje lub używa już smartfona do robienia płatności, a 46% bierze udział w kursach on-line.
Jednak – jak wspomniałem na samym początku – aż ponad połowa (a dokładnie 60%) klientów nie jest zadowolona z usług swojego obecnego operatora i jest gotowa go zmienić. 62% osób nie do końca jest przekonana, co do bezpieczeństwa operacji finansowych, wykonywanych on-line, 47% martwi się o swoją prywatność i bezpieczeństwo, a aż 83% nie jest zadowolona, że jest niepokojona różnego rodzaju reklamami i ofertami.
Z drugiej strony aż 71% klientów jest gotowa zapłacić więcej, aby mieć dostęp do lepszej jakości usług, a 83% chętnie dokupi dodatkowe produkty i usługi, pod warunkiem, że cechować się będą niezawodnością i szybkością.
Badanie zostało przeprowadzone pod koniec 2015 roku. Wzięło w nim udział 28 tysięcy respondentów z 28 krajów na całym świecie (w tym również z Polski).
Źródło: Accenture Newsroom przez Android Authority