BLIK się upowszechnia. Polskie ePłatności udostępniły swoim klientom możliwość przyjmowania transakcji tą drogą

Alior Bank pomógł wdrożyć Polskim ePłatnościom BLIK do 40 tysięcy terminali w sklepach będących klientami PeP. Dzięki temu w wielu nowych miejscach pojawi się możliwość płacenia BLIKIEM. Oprócz sklepów stacjonarnych, BLIK trafi również do kolejnych sklepów internetowych, obsługiwanych przez Polskie ePłatności.

BLIK funkcjonuje w Polsce już od trzech lat. W 2015 roku zrealizowano przy jego pomocy około 2 milionów transakcji. W roku ubiegłym było to już 33 milionów, a liczba użytkowników BLIKA stale rośnie.

Współpraca z Polskimi ePłatnościami była konieczna do rozwijania usług BLIKA. PeP obsługuje mnóstwo terminali w sklepach stacjonarnych i pośredniczy w transakcjach online. Wszystkim nowym klientom firmy będzie proponowana obsługa płatności BLIKIEM. Na razie będzie ona możliwa na 40 tysiącach terminali, a w dalszej części roku trafi ona na pozostałe terminale spółki.

Największą popularnością BLIK cieszy się w internecie. Już co dziesiąty Polak aktywnie korzysta z tego sposobu uiszczania płatności. W sklepach stacjonarnych klienci częściej wybierają karty zbliżeniowe, ale płacenie smartfonem przez HCE czy Google Pay też nie jest dramatycznie mało popularne – robi to jakieś 13% osób. Z kolei 23% ludzi deklaruje, że kupuje już wyłącznie mobilnie.

BLIK, płatności przy pomocy smartfona i inne technologie związane z finansami, stają się coraz powszechniejsze. Osobiście również należę do grona osób, które dokonują operacji bankowych wyłącznie przez smartfon – a takich osób jest już w Polsce 34%. Widać, jak bardzo bankowość zmieniła się na przestrzeni kilku ostatnich lat, a w naszym kraju przyjęcie tych technologii postępuje co prawda powoli, ale sukcesywnie. Dzięki temu należymy do państw, które są pod tym względem najbardziej podatne na zmiany i nowości.

 

źródło: wyborcza.biz, cashless,pl,@bezgotowkowo

 

Exit mobile version