Spośród 4,61 mln użytkowników Twittera w Polsce, 61% to mężczyźni. Z mobilnej aplikacji korzystają jednak częściej kobiety. Kolejną ciekawostką jest to, że większość osób odwiedzających ten serwis ma 25 lat i więcej. Tego i jeszcze wielu innych rzeczy można dowiedzieć się ze statystyk udostępnionych przez Gemiusa.
Portal wirtualnemedia.pl podjął się opracowania danych zebranych przez Gemius/Polskie Badanie Internetu. Wynika z nich, że Polacy poświęcają Twitterowi mniej czasu niż rok temu – średnio 12 minut i 12 sekund dziennie (w porównaniu z 22 minutami i 20 sekundami w 2017 r.).
Widać jednocześnie, że przerzucamy się z desktopowej wersji serwisu na aplikację mobilną. W tym roku używało jej 531,5 tys. ludzi, co jest sporym wzrostem względem ubiegłego roku, w którym w ten sposób przeglądało tweety 442,8 tys. osób.
Samych użytkowników Twittera jest w Polsce coraz więcej. W skali roku odnotowano wzrost z 4,06 mln do 4,61 mln. Nie jest to może jakiś fenomenalny wynik, jednak wciąż godny odnotowania.
„W zeszłym miesiącu z serwisu skorzystało 821,3 tys. internautów w wieku poniżej 25 lat, stanowiąc 21,69% jego wszystkich użytkowników. Jednocześnie portal miał 1,08 mln użytkowników w wieku 25-34 lat i 1,05 mln w wieku 55 lat i więcej.”
Zaznaczają się też pewne schematy dotyczące poziomu wykształcenia użytkowników czy miejsca zamieszkania użytkowników Twittera. Bardziej skłonni są go odwiedzać absolwenci szkół średnich i wyższych oraz osoby zamieszkujące w miastach.
Co ciekawe, Twittera na smartfonach nieco chętniej scrollują kobiety niż mężczyźni. Spośród wszystkich korzystających z serwisu mobilnie, 58,32% stanowiły przedstawicielki płci pięknej.
Jeśli korzystacie z jasnoniebieskiego serwisu społecznościowego, nie zapomnijcie odwiedzić profilu Tabletowo i wysłać powitalnego gifa naszym redaktorom. Interakcje zawsze liczą się na plus ;)
Z pełnym raportem Gemiusa, z wieloma tabelkami i porównaniami, możecie zapoznać się na stronie Wirtualne Media.