Nowoczesne samochody potrafią zachwycić oferowanymi rozwiązaniami z zakresu oprogramowania i systemów wsparcia kierowcy. Niektórzy twierdzą, że już dziś mamy do czynienia z „komputerami na kołach”. Nie tylko jednak same auta są interesujące pod względem technologii, również salony stają się coraz ciekawszymi obiektami.
Przykładowo salon Audi City zlokalizowany na Placu Trzech Krzyży w Warszawie pozwala przejrzeć samochody z Ingolstadt na dużych, dotykowych ekranach. Auta można nawet dowolnie skonfigurować i od razu podejrzeć zmiany. Co więcej, na pierwszym piętrze znajduje się pomieszczenie wirtualnej rzeczywistości, w którym obejrzymy wygenerowany komputerowo model naszego wymarzonego Audi. Z kolei w salonie Volvo znajdującym się na ulicy Puławskiej w Warszawie zamontowane są iPady z mobilną aplikacją pozwalającą dokładniej poznać prezentowany samochód.
Do grona ciekawszych salonów samochodowych dołącza właśnie Lexus Warszawa Puławska. Firma zdecydowała się na inne podejście niż w przypadku Audi i Volvo. Jak informuje polski oddział Lexusa, to pierwszy w Polsce obiekt japońskiej marki, który będzie zasilany ogniwami fotowoltaicznymi. Na dachu budynku zainstalowane zostały panele słoneczne.
Przedsięwzięcie jest naprawdę imponujące, bowiem salon zdecydował się przejść na własne, niezależne źródło zasilania energią elektryczną i, co ważne, źródło jak najbardziej ekologiczne. Instalacja fotowoltaiczna, wyposażona w generator o mocy 49,2 kW i ponad 87-procentowej sprawności, będzie w stanie wyprodukować w ciągu roku do 51 380 kWh energii elektrycznej, zaspokajając zapotrzebowanie salonu na prąd w okresie letnim. Dzięki zastosowaniu tej instalacji w skali roku do atmosfery nie zostanie wyemitowane aż 30 828 kg CO2.
Chcemy, by nasze budynki dorównywały możliwościom sprzedawanych przez nas samochodów. Stąd pomysł na zastosowanie fotowoltaiki. Mamy świadomość, że tylko kompleksowe działania są w stanie realnie ograniczyć nadmierną emisję zanieczyszczeń, które trafiają do atmosfery – powiedziała Małgorzata Rospęk, dyrektor ds. sprzedaży w Lexus Warszawa Puławska.
Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań do salonu wpisuje się w obecne podejście japońskiego producenta do rynku samochodów. Oferuje on wiele modeli w odmianach hybrydowych, w których silnik spalinowy wspomagany jest elektrycznym. Nawet luksusowe coupe LC500 dostępne jest w wersji bardziej ekologicznej i mimo tego zapewnia naprawdę niezłe osiągi.
Polecamy również:
Autonomiczne pojazdy Toyoty wyjadą na europejskie drogi publiczne
źródło: materiały prasowe