Jak wynika z ostatnich raportów, Samsung niezmiennie sprzedaje w Polsce najwięcej smartfonów, lecz jednocześnie doszło do małego przetasowania na kolejnych miejscach – na drugie wskoczyło Xiaomi, a Huawei musi się zadowolić trzecim, podczas gdy do niedawna to on był Numerem Dwa. Nieco inaczej sytuacja wygląda jednak, jeśli podsumować przychody ze sprzedaży poszczególnych marek – pod tym względem „chińskie Apple” już tak wysoko nie jest.
Sprzedaż smartfonów w Polsce w czwartym kwartale 2019 roku – ujęcie ilościowe
Samsung ma ugruntowaną pozycję w naszym kraju i na razie może czuć się bezpiecznie, ponieważ ostatnie problemy Huawei skutecznie zahamowały dynamiczny wzrost sprzedaży smartfonów tej marki w Polsce. Trudno powiedzieć, czy klienci na powrót przekonają się do urządzeń Chińczyków, ponieważ nadchodzące nowości nie zaoferują dostępu do aplikacji i usług Google – nie wiadomo, jak wiele osób świadomie się na to zgodzi, nawet jeśli sprzęty będą kusić cenami.
Dość szybko pod względem liczby sprzedawanych smartfonów w górę pnie się jednak Xiaomi i niewykluczone, że ta marka spróbuje zagrozić monumentalnej pozycji Samsunga w Polsce. W czwartym kwartale 2019 roku to właśnie ona uplasowała się na drugim miejscu w naszym kraju, przez co Huawei został zepchnięty na trzecie (auć, to musiało zaboleć). Czwarta lokata przypadła Apple, natomiast piąta Motoroli. Widać więc, że niedrogie urządzenia tej ostatniej cieszą się w kraju nad Wisłą dużą popularnością, nawet jeżeli wiele osób uważa, że #XiaomiLepsze.
Sprzedaż smartfonów w Polsce w czwartym kwartale 2019 roku – ujęcie wartościowe
Nieco inaczej sytuacja wygląda, gdy podsumować przychody ze sprzedaży smartfonów. Również pod tym względem Samsung króluje (34,1% całości), lecz drugie jest już tutaj Apple (25,1%). Trzecie miejsce – ponownie – przypadło Huawei (18,8%). Xiaomi uplasowało się dopiero na czwartym (14%). Nie powinno to jednak nikogo dziwić, wszakże urządzenia tej marki kosztują mniej, więc wysokość sprzedaży i przychodów nie idą w parze. Mimo wszystko Chińczycy świadomie się na to godzą, gdyż ich marża jest wyjątkowo niska, więc i ceny niewysokie (z czego klienci się cieszą i ochoczo korzystają).
Co ciekawe, smartfony ww. czwórki wygenerowały aż 92% całości przychodów ze sprzedaży inteligentnych telefonów w Polsce w czwartym kwartale 2019 roku. Pozostałymi ośmioma procentami podzielili się między sobą Motorola, LG i Oppo.
*Na zdjęciu tytułowym Samsung Galaxy Fold (pod linkiem znajdziecie jego recenzję przygotowaną przez Kasię)
Źródło: IDC via GSMOnline