Poszukiwanie pracy
(źródło: geralt | Pixabay.com)

Polska platforma dla szukających pracy znika z internetu

Znany polski serwis z ogłoszeniami o pracę kończy swoją działalność. Goldenline z końcem listopada 2024 roku zostanie usunięty z internetu. Masz jeszcze trochę czasu, żeby pobrać swoje dane.

Platforma Goldenline zniknie z internetu

Goldenline to jeden z polskich serwisów internetowych, który pomaga(ł) w znalezieniu pracy. Pracodawcy w serwisie mogą publikować swoje oferty, a zainteresowani kandydaci je odnajdować i przesyłać swoje odpowiedzi. Niestety platforma się zamyka – nie jest już możliwe zakładanie nowych kont, a od 24 października 2024 roku użytkownicy nie będą mogli publikować ogłoszeń czy innych treści.

Platforma Goldenline wstrzymała rejestrację nowych użytkowników
Platforma Goldenline wstrzymała rejestrację nowych użytkowników (screen: Natalia Kania-Kuc | Tabletowo.pl)

Serwis całkowicie zniknie z internetu w dniu 30 listopada 2024 roku, a wraz z nim wszystkie konta, profile założone przez pracodawców, a także wpisy na forach. Agora – firma, która w 2011 roku przejęła Goldenline – pozwala na zachowanie treści i ich skopiowanie oraz pobranie wygenerowanych CV. Użytkownicy mogą zapisać dokument po zalogowaniu się i kliknięciu w przycisk „Pobierz CV”.

Powodem, dla którego platforma znika z sieci, są „dynamicznie zmieniające się warunki rynkowe”. Pierwsze przesłanki o zamknięciu serwisu pojawiły się pod koniec kwietnia 2024 roku – spółkę postawiono wtedy w stan likwidacji po tym, jak na początku stycznia 100% udziałów HRlink sprzedano spółce Wyborcza.

Goldenline miało swój dobry czas…

Historia Goldenline sięga 2005 roku. Platforma została częściowo przejęta przez wydawnictwo Agora pod koniec 2011 roku – wykupiono wtedy 36% jej udziałów za kwotę 11,5 mln złotych. Po pięciu latach udziały te powiększono do 89%. W 2016 roku serwis mocno urósł i wypracował ponad 20,5 mln złotych przychodów oraz prawie 1,5 mln złotych zysku netto. Kolejne lata niestety związane były z ciągłym spadkiem zysków, a w 2019 roku platforma miała już niecałe 7 milionów złotych wpływów i prawie 5,5 mln złotych straty netto.

Jak zaznacza portal Wirtualne Media, w latach od 2012 do 2014 roku z Goldenline korzystało w ciągu każdego miesiąca około 2 milionów użytkowników w Polsce. Dla porównania – serwis LinkedIn dopiero w 2014 roku przyciągnął około miliona Polaków i od lat sukcesywnie polepsza swoje wyniki.