Już dzisiaj o godzinie 19:00 rozpocznie się konferencja, w trakcie której poznamy polską cenę smartfonów z serii Xiaomi 12. Orange wyszło jednak przed szereg i podało je już teraz.
Polska cena Xiaomi 12 i 12 Pro ujawniona przed oficjalną premierą
Bardzo długo czekaliśmy na polską premierę smartfonów z serii Xiaomi 12. W pierwszej kolejności zadebiutowały one w Chinach 28 grudnia 2021 roku, a dopiero 15 marca 2022 roku zostały zaanonsowane na rynku globalnym. Dziś, 31 marca 2022 roku, o godzinie 19:00 wejdą do Polski i poznamy ich ceny w Polsce.
A przynajmniej tak to miało wyglądać w teorii, ponieważ w praktyce Orange już teraz ujawniło ceny nowych flagowców Xiaomi. Operator podaje, że polska cena Xiaomi 12 została ustalona na 3799 złotych, natomiast cena Xiaomi 12 Pro w Polsce ma wynosić 5199 złotych. W pierwszym przypadku mowa o wersji ze 128 GB pamięci wbudowanej, zaś w drugim o wariancie z 256 GB pamięcią wewnętrzną.
W tym miejscu warto przypomnieć, iż w momencie globalnej premiery producent zapowiedział, że Xiaomi 12 będzie dostępny poza Chinami w trzech konfiguracjach (8 GB/128 GB, 8 GB/256 GB i 12 GB/256 GB), a 12 Pro w dwóch – 8 GB/256 GB i 12 GB/256 GB. Patrząc na ceny podane przez Orange, nie ma wątpliwości, że 3799 złotych to cena wersji 8 GB/128 GB. W drugim z kolei nie ma jednak już pewności, czy chodzi o wariant 8 GB/256 GB, czy 12 GB/256 GB. Dowiemy się dopiero wieczorem.
Dla przypomnienia, Xiaomi Mi 11 był dostępny w Polsce w dwóch konfiguracjach: 8 GB/128 GB kosztowała na start 3499 złotych, a 8 GB/256 GB – 3699 złotych. Następca będzie zatem droższy o 300 złotych. Xiaomi Mi 11 Pro nie trafił natomiast do Polski, więc nie mamy punktu odniesienia. Można jednak przypomnieć, że Xiaomi Mi 11 Ultra zadebiutował w kraju nad Wisłą z ceną 5699 złotych, co oznacza, że Xiaomi 12 Pro będzie „tylko” o 500 złotych tańszy od niego.
Trzeba też pamiętać, że wraz z Xiaomi 12 i 12 Pro dziś w Polsce zadebiutuje również Xiaomi 12X. Niestety, Orange nie podało już ceny tego smartfona, więc musimy czekać do wieczora, aby ją poznać. Podobnie jak ofertę przedsprzedażową, której szczegółów także jeszcze nie znamy.