Nexusa 9 można kupować już od dwóch dni, niestety pierwsze recenzje okazują się być niezbyt pochlebne. Ekipa iFixit wzięła pod lupę tytułowe urządzenie i oceniła je pod okiem serwisantów.
Dla klienta takie rozebranie może rzucić podgląd na to czy naprawa może być problematyczna, a przez to też droższa. Z kolei dla serwisantów ukazuje z czym mogą walczyć w przyszłości.
Niestety, w przypadku HTC wiadomo, że produkty tej firmy są trudne w naprawie. Okazało się, że nie inaczej jest w przypadku Nexusa 9. Tablet otrzymał bowiem zaledwie 3 punkty na 10 możliwych. Jednak niektórych może pocieszy fakt, że nowy iPad dostał tylko 2 punkty.
Plus przyznano za tylną obudowę, którą dzięki zaczepom można zdjąć bez dodatkowych narzędzi. Niestety pod osłoną jest dużo gorzej. Ten, kto kiedyś rozbierał któryś z ostatnich flagowców HTC wie, co mam na myśli. Bateria jest przyklejona do korpusu. O wymianie samego szkła frontowego można zapomnieć, ponieważ jest ono sklejone z wyświetlaczem.