Elektromobilność to nie tylko samochody osobowe, ale także rozwiązania stosowane w transporcie, w znacznie większych pojazdach. Poczta Polska i Żabka zamierzają dokładniej sprawdzić Framo e-truck.
Obecnie elektryki w wielu regionach pozostają tylko ciekawostką i muszą pogodzić się ze znacznie mniejszą popularnością niż samochody wyposażone w silnik spalinowy. Powodów takiej sytuacji jest przynajmniej kilka – wysokie ceny aut, mała liczba stacji ładowania, często przeciętny zasięg, a także długi czas „tankowania” akumulatorów.
Wraz z rozwojem technologii i elektromobilności powinno się to zmienić. Tym bardziej, że na elektryfikację stawiają największe koncerny motoryzacyjne, a także firmy wyrażają zainteresowanie poszerzeniem swojej floty o samochody bezemisyjne. Hybrydy i pojazdy w pełni elektryczne będą więc coraz częstszym widokiem, również na polskich drogach.
Elektryczna ciężarówka w służbie Poczty Polskiej i Żabki
Poczta Polska oraz sieć sklepów Żabka jako pierwsze w Polsce testują Framo e-truck. Mamy do czynienia z w pełni elektryczną ciężarówką, budowaną na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo Gmbh. Auto wyposażone jest w akumulatory o pojemności 280 kWh i zapewnia zasięg ponad 200 kilometrów na jednym ładowaniu.
Elektryczny Framo e-truck jest już sprawdzany na wybranych trasach przez Pocztę Polską. Spółka wykorzystuje ciężarówkę do przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim, współpracując z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.
Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Natomiast Żabka zdecydowała się na sprawdzenie Framo e-truck w ramach dostaw do sieci sklepów zlokalizowanych we Wrocławiu. Celem jest zmniejszenie zanieczyszczeń i hałasu, szczególnie w centrach dużych miast. Ponadto, firma chce zachować lub nawet zwiększyć efektywność dostaw.
Test auta Framo e-truck we Wrocławiu to kolejny krok naszej firmy w kierunku nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań logistycznych. Przypomnę, że w ubiegłym roku wspólnie z Volkswagen Polska przetestowaliśmy elektryczny e-Craftera, by jeszcze lepiej zarządzać i optymalizować procesy logistyczne, a tym samym jeszcze szybciej dostarczać produkty do sklepów i zapewnić wysoką jakość obsługi franczyzobiorców – mówi Katarzyna Słabowska Dyrektor Logistyki sieci sklepów Żabka.
Polecamy również:
źródło: materiały prasowe