Firmę Poco znamy jako producenta, który wyłonił się ze struktur Xiaomi, na podobnej zasadzie jak Redmi. Choć nie został stworzony po to, żeby konkurować z firmą-matką lub zależnymi markami, można odnieść takie wrażenie za sprawą nowego modelu Poco M2 Pro.
Poco M2 Pro to prawie kopia Redmi Note 9s
Do tej pory Poco skupiało się głównie na smartfonach o flagowej specyfikacji, ale niewygórowanej cenie, którą osiągano dzięki rezygnacji z niektórych funkcji, spotykanych w najdroższych urządzeniach. Teraz firma otwiera się na jeszcze bardziej oszczędnego klienta w Indiach.
Poco M2 Pro to smartfon o bardzo zbliżonej specyfikacji do Redmi Note 9s. Różnice znikome i sprowadzają się głównie do aspektów wizualnych. Poco nie „błyszczy” tak mocno obudową jak Redmi dzięki zastosowaniu zabiegu stylistycznego w postaci różnej faktury szklanych plecków. Poza tym trochę inaczej przedstawia się kwestia obramowania aparatu głównego. Zwiększono też możliwości szybkiego ładowania.
Poza tym mamy do czynienia ze znanym już zestawem podzespołów:
- wyświetlacz IPS LCD, 6,67 cala, 1080 x 2400 pikseli, 20:9, Gorilla Glas 5
- ośmiordzeniowy procesor Snapdragon 720G z Adreno 618
- 64 GB pamięci wewnętrznej
- 4 GB/6 GB RAM
- aparat główny
– standardowy 48 Mpix, f/1,79 z elektroniczną stabilizacją obrazu
– ultraszeroki (119°) 8 Mpix, f.2.2
– makro 5 Mpix (2 cm), f/2.4
– czujnik głębi 2 Mpix, f2.4 - kamerka przednia: 16 Mpix
- WiFi 802.11 ac (2.4GHz + 5GHz) 2 x 2 MIMO
- Bluetooth 5.0
- USB-C
- głośnik mono
- czytnik linii papilarnych z boku obudowy
- akumulator o pojemności 5000 mAh, szybkie ładowanie 33 W
- Dual SIM
- port słuchawkowy
- wymiary fizyczne: 165,7⨯76,6⨯8,8 mm
- waga: 209 gramów
- system Android 10
Rywal dla Xiaomi, ale tylko w teorii
Dlaczego Poco zdecydowało się wypuścić na rynek indyjski klona telefonu, który już miał swoją premierę? Relacje Indii z Chinami nie są zbyt udane. Ostatnio Indie zablokowały prawie 60 aplikacji pochodzących z Państwa Środka, uznając je za zagrożenie dla bezpieczeństwa cybernetycznego kraju oraz jego obywateli. Dlatego też promowanie Xiaomi, która kojarzy się bezpośrednio z Chinami, nie byłoby najlepszym pomysłem.
Poco ma znacznie większe szanse na sukces, ponieważ marketing M2 Pro jest skierowany typowo do Hiundusów. W Indiach lepiej teraz wydawać pieniądze na upowszechnianie nowej marki niż trzymanie się swoich chińskich korzeni.
Ceny Poco M2 Pro
Jak można się spodziewać, ceny nie są zbyt wysokie. Poco M2 Pro kosztuje:
- 13999 rupii za wersję 4 GB/64 GB
- 14999 rupii za wersję 6 GB/64 GB
- 16999 rupii za wersję 6 GB/128 GB