Niewyobrażalne powodzie rujnują życie i niszczą dobytki mieszkańców południowo-zachodniej Polski. Coraz więcej firm decyduje się na pomoc powodzianom. W tym gronie znajdują się m.in. Plus, T-Mobile, Biedronka, ING Bank Śląski i mBank.
250 GB darmowego internetu dla klientów Plusa i Plusha
Polkomtel zdecydował się przyznać ofiarom powodzi, które od ubiegłego tygodnia zalewają południowo-zachodnią Polskę, ale nie tylko, bo też wiele innych krajów. W Polsce najgorzej cały czas jest w województwach opolskim, śląskim i dolnośląskim. Winnym jest niż genueński „Borys”. Służby i ochotnicy pracują non stop, aby ograniczyć negatywne skutki kataklizmu.
W pomoc powodzianom włączają się także kolejne firmy, w tym Polkomtel. Operator sieci Plus i Plush poinformował, że aktywuje bezpłatnie dodatkowy pakiet 250 GB internetu mobilnego osobom znajdującym się na zalanych terenach. Zarówno korzystającym z oferty abonamentowej, jak na kartę oraz klientom indywidualnym i firmowym.
Osoby uprawnione do skorzystania z oferty zostaną poinformowane o aktywacji pakietu za pomocą SMS-a. Właściciele numerów na abonament będą mogli korzystać z niego przez obecny i następny okres rozliczeniowy, natomiast użytkownicy taryf na kartę przez 30 dni.
T-Mobile znosi limity danych dla dotkniętych powodzią
T-Mobile również postanowił wesprzeć powodzian. Operator poinformował, że od 17 do 22 września 2024 roku wszyscy jego klienci mogą korzystać z internetu bez limitu danych, bez względu na to, czy korzystają z oferty na abonament (w której są już taryfy z nielimitowanym internetem), czy na kartę.
T-Mobile uruchomił też skróconą ścieżkę kontaktu z Biurem Obsługi Abonenta. Wystarczy, że klient zadzwoni pod numer 602900 i wybierze „8” na klawiaturze telefonu, aby szybko uzyskać pomóc od konsultantów operatora.
Operator podzielił się także informacjami dotyczącymi tego, jak technicy sieci walczą o ciągłość działania jednej ze stacji bazowych w Brzegu. Tam w nocy z poniedziałek na wtorek stacja przeszła na bateryjne podtrzymanie zasilania ze względu na brak prądu. Podjęto decyzję, by utrzymać funkcjonowanie jej, ale w trybie 2G, co zapewniło powodzianom dostęp do połączeń głosowych i wykonania telefonu na numer ratunkowy 112.
Przy pomocy pontonu na miejsce dostarczono agregat prądotwórczy, którego udało się (nie bez trudności) podłączyć do instalacji stacji. Dzięki niemu oraz temu, że agregat jest regularnie tankowany, stacja T-Mobile w Brzegu cały czas działa.
Orange oddaje 300 GB za darmo
Pomarańczowy operator przyłącza się do wspierania osób poszkodowanych przez powódź. Wszystkim klientom, którzy znajdują się na terenach dotkniętych powodzią, zostaną włączone bezpłatne pakiety danych 300 GB. Użytkownicy ofert na kartę oraz abonamentów, a także posiadacze kart SIM wydanych dla Nju mobile, mogą liczyć na zasilenie konta paczką danych, do wykorzystania w ciągu 30 dni.
Uprawnione osoby otrzymają SMS z informacją o automatycznym uruchomieniu pakietu:
W tym trudnym czasie jesteśmy z Tobą.Otrzymujesz od nas bezpłatny pakiet 300 GB. Możesz wykorzystać go w kraju od teraz przez 30 dni. Użytkownicy Orange Flex, by otrzymać pakiet gigabajtów muszą wpisać w aplikacji indywidualny kod, który otrzymają SMS-em.
Biedronka również pomoże wesprzeć ofiary powodzi w Polsce
Jedna z największych sieci dyskontów w Polsce uruchomiła zbiórkę pieniędzy na pomoc ofiarom powodzi w południowo-zachodniej Polsce. Zebrane środki zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża.
Pieniądze można przekazać zarówno przy kasie samoobsługowej, jak i obsługowej. W pierwszym przypadku wyświetli się komunikat zachęcający do pomocy finansowej dla dotkniętych powodzią – po kliknięciu flagi Polski można podać kwotę, jaką chce się wesprzeć powodzian. Z kolei przy kasie obsługowej wystarczy podać kasjerowi kwotę, jaką chce się przekazać.
Ponadto Biedronka stworzyła specjalny „Koszyk Bezpieczeństwa”, w którym znalazły się artykuły pierwszej potrzeby w obniżonych cenach. Łącznie jest to 20 produktów spożywczych o dłuższym terminie przydatności, a także m.in. papier toaletowy. Z oferty można skorzystać do 21 września 2024 roku na terenach zagrożonych powodzią.
ING Bank Śląski i mBank również organizują pomoc
ING Bank Śląski wspólnie z Fundacją ING Dzieciom uruchomił zbiórkę na pomoc osobom poszkodowanym w wyniku powodzi, która dotknęła południowo-zachodnią Polskę. Wpłat można dokonywać w aplikacji Moje ING, poprzez bramkę płatniczą na stronie Fundacji ING Dzieciom lub przelewem tradycyjnym na rachunek Fundacji ING Dzieciom z tytułem Dla poszkodowanych przez powódź. Numer rachunku to 22 1050 1070 1000 0001 0003 9890. Sam ING Bank Śląski przekazał na tę zbiórkę 1 milion złotych.
mBank z kolei otworzył specjalny rachunek, na który można wpłacać darowizny – 12 1140 1010 0000 5244 4400 1043. Ponadto w aplikacji pojawi się znane klientom tego banku serduszko, po którego kliknięciu będzie można szybko i łatwo wpłacić datek.