Nie wszyscy użytkownicy usług na kartę i MIX na bieżąco wykorzystują pieniądze ze swojego konta. Klienci Plusa mogą od teraz wnioskować o zwrot niewykorzystanych środków, jednak muszą liczyć się z koniecznością poniesienia opłaty za zwrócenie pieniędzy w określonych przypadkach.
Zwrot niewykorzystanych pieniędzy z konta na kartę/MIX w Plusie. Co trzeba wiedzieć?
O zwrot niewykorzystanych środków mogą wnioskować użytkownicy ofert na kartę oraz MIX, jednak trzeba pamiętać, że operator zwróci jedynie pieniądze pochodzące z doładowań – bonusowe środki i przyznane w ramach promocji już nie. Zwrot można też otrzymać wyłącznie w następujących sytuacjach:
- rozwiązanie umowy – dotyczy również sytuacji, gdy klient przeniesie numer do innej sieci,
- przeniesienie numeru z taryfy na kartę lub MIX do oferty abonamentowej,
- upłynięcie okresu ważności dla usług wychodzących oraz przychodzących.
Należy także pamiętać, że o zwrot niewykorzystanych środków z konta można zawnioskować tylko w ciągu 90 dni od wystąpienia któregoś z ww. zdarzeń. W jaki sposób trzeba to zrobić? Operator daje kilka możliwości:
- wysłanie wiadomości e-mail na adres bok@plus.pl lub pisma na adres Polkomtel sp. z o.o. Dział Obsługi Klienta, ul. Konstruktorska 4, 02-673 Warszawa,
- zadzwonienie do Biura Obsługi Klienta na numer 601102601,
- osobista wizyta w salonie Plusa.
Co ważne: o zwrot niewykorzystanych pieniędzy mogą wnioskować również osoby, które od 27 kwietnia 2023 roku przeniosły numer lub utraciły ważność konta – w ich przypadku termin 90 dni liczy się od 28 czerwca 2023 roku. We wniosku wymagane jest podanie:
- imienia i nazwiska,
- numeru telefonu, którego dotyczy zgłoszenie,
- adresu e-mail,
- numeru PESEL lub NIP lub REGON lub KRS lub dowodu osobistego lub paszportu.
Plus rozpatrzy wniosek w ciągu 30 dni kalendarzowych. Zwrot można otrzymać na konto bankowe lub przekazem pocztowym. Ponadto istnieje możliwość przeksięgowania środków na inny, aktywny numer u operatora (na kartę lub abonament – w drugim przypadku pomniejszy on saldo faktury), jak również przekazanie ich na cele statutowe Fundacji Polsat.
Plus zwróci niewykorzystane pieniądze, ale nie zawsze za darmo
Klienci, którzy złożą wniosek o zwrot niewykorzystanych środków, będą musieli zapłacić opłatę manipulacyjną. Wyniesie ona 20 złotych za przelew na wskazany numer rachunku bankowego. W przypadku zwrotu w formie przekazu pocztowego jej wysokość zależy od jego kwoty:
- 27 złotych za zwrot do 120 złotych,
- 29 złotych za zwrot od 120,01 do 500 złotych,
- 31 złotych za zwrot od 500,01 złotych.
Jeśli klient zdecyduje się na przekaz pocztowy, we wniosku o zwrot będzie musiał podać również adres i numer telefonu kontaktowego. W każdym z ww. przypadków wypłacony zwrot zostanie pomniejszony o opłatę manipulacyjną.
Plus nie pobierze natomiast żadnej opłaty manipulacyjnej w przypadku wybrania opcji przeksięgowania środków na inny numer w Plusie lub przekazania niewykorzystanej kwoty na cele statutowe Fundacji Polsat.
Regulamin zwrotu niewykorzystanych środków dla abonentów usług przedpłaconych (PDF)