Co można robić w samochodzie elektrycznym podczas postoju na ładowarce? Przykładowo grać w God of War Ragnarok. Okazuje się, że Sony i Honda zastanawiają się nad umieszczeniem PlayStation 5 w swoim samochodzie elektrycznym.
W takim aucie wolne ładowarki nie będą aż tak przeszkadzać
Tesla w zeszłym roku zaprezentowała odświeżone wersje Modelu S i X, w których znalazły się komputery z układem graficznym AMD RDNA 2. Według zapewnień Elona Muska ma on oferować wydajność na poziomie PlayStation 5, co z kolei ma docelowo umożliwić granie w rozbudowane gry, takie jak chociażby Cyberpunk 2077.
Niestety, możliwości zwiedzenia Night City we wspomnianych modelach Tesli jeszcze się nie doczekaliśmy. Możliwe, że z czasem otrzymamy taką funkcję, ale nowe samochody Elona Muska mogą mieć silną konkurencję z Japonii.
Już wcześniej mogliśmy usłyszeć, że Sony i Honda planują stworzyć własnego elektryka. Natomiast teraz najnowsze informacje sugerują, że japoński elektryk może stać się ulubionym samochodem graczy. Otóż obie firmy rozważają jego integrację z platformą PlayStation 5.
Izumi Kawanishi, prezes spółki joint venture, która odpowiada za prace rozwojowe nad wspólnym elektrykiem japońskich firm, w udzielonym wywiadzie stwierdził, że wbudowanie PlayStation 5 w samochód jest dla Sony technologicznie możliwe.
Trzeba przyznać, że możliwość zagrania w God of War Ragnarok lub Spider-Man: Miles Morales, mając do dyspozycji moc konsoli Sony, byłaby ciekawym pomysłem na zapewnienie rozrywki podczas oczekiwania na naładowanie akumulatora. Myślę, że właścicielom elektryka nie przeszkadzałyby nawet wolne ładowarki.
Na realizację tych planów musimy jednak poczekać
Jeśli nie możecie doczekać się już samochodu z wbudowaną konsolą PlayStation 5, aby w nim poznać historię Kratosa lub Milesa Moralesa, to nie mamy dobrych informacji. Elektryczny samochód, będący wspólnym dzieckiem Sony i Hondy, ma zadebiutować dopiero w 2025 lub 2026 roku.
Warto wspomnieć, że docelowo samochód ma oferować jazdę autonomiczną, więc możliwe, że w ulubione gry zagramy nie tylko podczas postoju. Z drugiej strony wprowadzenie zaawansowanej jazdy autonomicznej może okazać się dużym wyzwaniem i granie podczas jazdy niekoniecznie będzie dostępne w dniu debiutu pierwszego elektryka Sony i Hondy.