Player.pl od zawsze nieco odróżniał się od innych platform VoD opartych na modelu subskrypcyjnym. To dzięki temu, że w darmowej wersji można było oglądać niektóre programy bez uiszczania opłat. Teraz za Playera zapłacimy – ale reklamy zostają!
Nowe pakiety w Player.pl
Jak udało się ustalić portalowi wirtualnemedia.pl, od jutra Player.pl przechodzi na nowy system pakietów, z czego znika opcja darmowa. Jak przedstawia się cennik?
Podstawą jest pakiet „Player”. Oferuje on dostęp do sporej części biblioteki serwisu. Jest zdecydowanie bardziej rozbudowany niż aktualna wersja darmowa i pokrywa się z dotychczasowym pakietem Start VOD. I tak jak Start VOD, jest oczywiście płatny – 15 złotych na 30 dni.
Całkiem nowym pakietem będzie „Player z reklamami”. Zaoferuje ten sam poziom dostępu do programów, co pakiet podstawowy, jednak jego cena będzie wyraźnie niższa – 4 złote na 30 dni. Jak sama nazwa wskazuje, podczas korzystania z serwisu w takiej wersji, nadal będą wyświetlane reklamy. Z jednej strony – zyskujemy znacznie bogatszą bibliotekę treści (w tym wszystkie produkcje TVN i Grupy Discovery czy przedpremierowe odcinki seriali), ale z drugiej, mamy świadomość, że płacimy także za emisję reklam.
Podobnie jak wiele światowych serwisów premium, zdecydowaliśmy się przejść na model biznesowy oparty całkowicie na subskrypcji. Rezygnujemy z podziału na AVOD i SVOD, gdyż chcemy uprościć model korzystania z platformy, a jednocześnie zapewnić widzom korzystającym z naszych usług jak najlepsze wrażenia. Od 16 lutego dostęp do większej liczby produkcji na Playerze – w tym tytułów Player Original, discovery+ Originals oraz prapremier – stanie się możliwy dla szerszej grupy odbiorców, a podział usług na pakiety będzie prostszy i bardziej przejrzysty.
I jest jeszcze trzecia opcja: „Player + TV”, która oprócz pełnego pakietu „Player”, umożliwia strumieniowanie prawie 30 kanałów telewizyjnych. Odpowiada ona aktualnemu pakietowi „Start VOD + TV” w cenie 30 złotych na miesiąc.
„Genialny” ruch
Zakładam, że za zmianami, które planowane są w serwisie Player.pl stoją całe tygodnie badań rynku i studiowanie preferencji widzów. Tylko tak jestem w stanie wytłumaczyć decyzje, które zapadły w temacie nowej polityki cenowej w tej platformie VoD.
Co prawda opłata za pakiet „Player z reklamami” jest niziutka i przenosi Player.pl na grunt w pełni subskrypcyjnych usług bez darmowych wersji, ale jednak bardzo dziwnie czułbym się płacąc za pakiet telewizyjny, doskonale zdając sobie sprawę, że i tak między różnymi programami będę zmuszony oglądać jakieś reklamy.
Ciekawe, czy nowy system pakietów sprawi, że za Playera będzie płacić więcej ludzi, czy wręcz przeciwnie – z powodu takiego zagrania serwis odczuje odpływ użytkowników.