Play niezmiennie pozostaje Numerem Jeden na rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Fioletowy nie zamierza jednak spocząć na laurach – mimo już świetnych wyników deklaruje, że zrobi wszystko, aby osiągać jeszcze lepsze, na czym oczywiście skorzystają również klienci.
W trzecim kwartale 2018 roku liczba aktywnych klientów wzrosła o 3,0% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej (Q3 2017), czyli o 369 tysięcy. Wskaźnik odpływu użytkowników ofert kontraktowych pozostał natomiast na podobnym poziomie, jak w poprzednim kwartale i przed rokiem – 0,8%. W okresie od lipca do września 2018 roku Play zwiększył także udział klientów kontraktowych do 65% (wzrost o 3,2% p.p. w porównaniu do trzeciego kwartału 2017 roku).
W trzecim kwartale 2018 roku Play uruchomił też 364 nowych stacji bazowych, dzięki czemu całkowita ich liczba zwiększyła się do 6440. Operator jest więc pewny, że bez problemu uda mu się osiągnąć założony cel, czyli około 7000 aktywnych stacji do końca 2018 roku, chociaż na przestrzeni ostatnich miesięcy niektórzy w to wątpili. Do końca 2020 roku Fioletowy chce mieć z kolei już 9000 stacji.
Rozbudowa własnej sieci jest jednym z głównych priorytetów Play. Operator już teraz zapowiedział, że w 2022 roku, czyli za około 4 lata, całkowicie wyłączy roaming krajowy. Pierwsze przymiarki do tego zresztą już poczyniono w Poznaniu. Dzięki takiemu posunięciu klienci dostaną do dyspozycji pełnoprawny zasięg sieci własnej bez żadnych ograniczeń, a Fioletowy zmniejszy koszty, które obecnie ponosi na rzecz konkurentów w postaci opłat za obsługiwanie jego użytkowników.
https://www.tabletowo.pl/2018/10/12/play-wylacza-roaming-krajowy-poznan/
Bardzo istotną kwestią są też same wyniki finansowe Play. W trzecim kwartale 2018 roku odnotował on przychód operacyjny na poziomie 1,707 mld złotych i chociaż był on o 0,8% niższy niż w analogicznym okresie rok wcześniej, to jednocześnie o 1,5% udało się zwiększyć zysk netto do 190 mln złotych (ze 187 mln złotych).
Operator podsumował też pierwsze dziewięć miesięcy 2018 roku i trzeba przyznać, że ma się czym chwalić. W tym okresie wygenerowano bowiem zysk netto w wysokości 542 mln złotych, podczas gdy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 roku było to 244 mln złotych. Oznacza to więc wzrost o oszałamiające 121,9%! Nie pozostaje mi nic, jak tylko pogratulować Fioletowemu.
Na koniec, jako ciekawostkę, warto dodać, iż w trzecim kwartale 2018 roku Play odnotował spadek sprzedaży towarów ze względu na niższy udział umów z telefonem w całkowitej sprzedaży abonamentów – wygląda więc na to, że faktycznie coraz więcej osób decyduje się kupić urządzenie poza dystrybucją operatorską, w elektromarkecie lub innym sklepie.
Źródło: informacja prasowa