Play ogłosił dziś wyniki finansowe za pierwszy kwartał tego roku i nie omieszkał pochwalić się wzrostem przychodów w porównaniu z analogicznym okresem sprzed miesięcy.
Play ma obecnie 12,7 mln aktywnych klientów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2019 roku odnotowano wzrost udziału klientów kontraktowych (do 66%), podczas gdy wskaźnik rezygnacji pozostał na względnie niskim poziomie 0,8%. Ogólnie Fioletowi wciąż są liderami, jeśli chodzi o liczbę aktywnych kart SIM, ale Orange depcze im po piętach. Ciekawe, czy reakcja na nową taryfę Orange Flex od Pomarańczowych coś w tej materii zmieni.
Prezes spółki P4, Jean Marc Harion, skomentował wyniki finansowe Play:
„Play rozpoczął rok 2019 odnotowując pozytywne tendencje w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. W dalszym ciągu koncentrując się na budowaniu wartości z istniejącej bazy klientów, cieszymy się, że obserwujemy dalszy rozwój bazy klientów i wykorzystania przez nich usług, co przełożyło się w I kwartale na wyższy niż oczekiwany wzrost przychodów. Co ważniejsze – w kontekście wzrostu przychodów udało nam się znacząco poprawić skorygowaną EBITDA, głównie dzięki wysiłkom włożonym w rozwój własnej sieci krajowej w połączeniu z negocjacjami międzynarodowych stawek za zakończenie połączeń.”
W ciągu pierwszego kwartału 2019 roku przychody operacyjne osiągnęły 1 686 mln zł, a więc odnotowano wzrost o 3% rok do roku, co wynika zarówno ze wzrostu przychodów z usług detalicznych (+3,6% w porównaniu z ubiegłym rokiem), jak i sprzedaży towarów (+4,1% r/r), przy czym ta ostatnia wspierana jest przez transakcje hurtowe. Zysk netto wzrósł do 214 mln zł. Porównanie z I kwartałem 2018 roku przedstawia poniższa tabelka:
Ponieważ oczekiwania względem pierwszych miesięcy bieżącego roku się sprawdziły, Play spodziewa się utrzymać dobrą sytuację finansową i wysoką jakość usług, również dzięki rozbudowie stacji bazowych, z których 11% zmodernizowano do standardu 5G Ready.
źródło: Play